Žák z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami v běžné škole
Žák z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami v běžné škole
Seminář je zaměřen na přiblížení specifik vzdělávání žáků z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami, na společné vzdělávání…
Nelze se již přihlásit
Seminář je zaměřen na přiblížení specifik vzdělávání žáků z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami, na společné vzdělávání těchto žáků v běžných základních a středních školách.
Součástí programu je také seznámení s aktuálními podmínkami posuzování speciálních vzdělávacích potřeb s ohledem na změny v právní úpravě společného vzdělávání.
Obsah semináře bude uzpůsoben realizaci pro celé pedagogické sbory. Předpokládá se proškolení vedení školy, poradenských pracovníků, pedagogů i asistentů a to tak, aby se při podpoře těchto žáků rozvinula týmová spolupráce mezi všemi pedagogickými pracovníky školy.
Obsah – témata:
1. Terminologie, typy znevýhodnění, pedagogické postupy
- vymezení termínů – odlišné kulturní prostředí a jiné životní podmínky
- vztah k podpůrným opatřením a zápisu do matriky a
- vztah k projevům chování a specifikům vzdělávání
- typy znevýhodnění, s nimiž se v běžné škole setkáváme nejčastěji, jejich projevy
- aktuální terminologie a charakteristika rámce společného vzdělávání
- rodina a formy náhradní rodinné výchovy ve vztahu ke škole a vzdělávacímu procesu
- pedagogické postupy při vzdělávání dětí a žáků z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami
- spolupráce učitele a asistenta pedagoga
- podpůrná opatření a jejich využití při vzdělávání žáka z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami
- vzájemná spolupráce - komunikace s rodiči, spolupráce se školským poradenským zařízením, školou, OSPOD, SVP a dalšími institucemi
2. Vliv odlišného kulturního prostředí a jiných životních podmínek na kvalitu života žáka
- vliv odlišného kulturního prostředí a jiným životních podmínek na život žáka
- jeho vztahy v rodině, vrstevnické vztahy, poruchy chování, trestná činnost
- žáci cizinci a specifika některých národností
- podpora žáka a rodiny, možnosti sociální práce na půdě školy
- vliv školního neúspěchu na osobnost žáků z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami
- další životní perspektivy žáků z odlišného kulturního prostředí a s jinými životními podmínkami
- specifika ve výuce / pravidla, názornost, formy výuky, volnočasové aktivity
- práce s třídním kolektivem
3. Zkušenosti dobré praxe
- jak prakticky realizovat doporučení poradenského zařízení
- představení a rozbor konkrétních typů kazuistik, průběh řešení
- podmínky ve škole – personální, materiální
- spolupráce s poradenským zařízením a ostatními institucemi
- práce s konkrétním třídním kolektivem, význam třídnických hodin, spolupráce učitelů a asistenta pedagoga – případná úskalí, jejich možná řešení, příklady dobré praxe
- možnosti spolupráce s rodinou, nastavení komunikace
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům všech druhů a stupňů škol a školských zařízení
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 16-38-A71 |
---|---|
Lektor | Mgr. Radmila Jedličková |
Cena | 1 400 Kč |
Termín konání | 17.10.2019 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Praha 1 - Nové Město, Pštrossova 202/15 |