Literatura skandální a provokující
Literatura skandální a provokující
Po celá staletí vycházela literární díla, která se vymykala své době – rozdělovala společnost, často byla považována za nebezpečná, provokovala, byla…
Nelze se již přihlásit
Po celá staletí vycházela literární díla, která se vymykala své době – rozdělovala společnost, často byla považována za nebezpečná, provokovala, byla zakazována, stávala se předmětem soudních sporů, byla příčinou pronásledování jejich autorů. Také současná literatura má svá skandální díla. Nepřijatelnost literárních témat pro většinovou společnost se neustále proměňovala a proměňuje – na tento jev se seminář zaměřuje. Předmětem práce v něm budou proměny skandálnosti a nepřijatelnosti v průběhu literárních dějin jednak z hlediska tabuizovaných témat, jednak ve vztahu ke konkrétním dílům různých autorů, např. Ch. Baudelaira, G. Flauberta, H. Millera, W. Burroughse, Ch. Bukowského, M. Houellebecqa, D. Masłowské, J. Škvoreckého, L. Klímy, I. M. Jirouse aj. Účastníci budou pracovat s konkrétními ukázkami z děl, která bývala nebo jsou z nějakých (zpravidla neliterárních) důvodů považována za problematická. Seminář se zaměřuje na možnosti práce s texty těchto autorů v současné škole. Účastníci semináře dostanou ukázky vybraných textů s náměty k práci v hodinách českého jazyka a literatury, u některých děl si zkusí tvorbu pracovních listů.
Seminář má inspirovat účastníky k práci s texty a s náměty k využití daných děl v hodinách českého jazyka a literatury na středních a vyšších odborných školách ve prospěch rozvíjení čtenářských dovedností žáků/studentů. Východiskem přístupu k práci s „jinakostí některých literárních textů“ je přitažlivost tabuizovaných témat pro žáky – teenagery.
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
učitelům českého jazyka a literatury na SŠ a VOŠ
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 04-47-P91 |
---|---|
Akreditace | MSMT-813/2020-2-186 |
Lektor | Mgr. František Brož |
Cena | 1 400 Kč |
Termín konání | 26.11.2020 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Příbram, třída Osvobození 387 |