Bezpečné klima na základní škole interaktivně
Bezpečné klima na základní škole interaktivně
Workshop je zaměřen na budování a posilování pozitivního a bezpečného prostředí pro třídní kolektivy, které se formují od samého počátku (nové…
Nelze se již přihlásit
Workshop je zaměřen na budování a posilování pozitivního a bezpečného prostředí pro třídní kolektivy, které se formují od samého počátku (nové kolektivy) i po několikaletém soužití, v němž se vyvíjí a mění skupinová dynamika třídy. Klíčovou roli ve skupinových procesech hraje třídní učitel, který by měl mít v ruce nástroje, pomocí nichž by skupinu mohl vést k vzájemné spolupráci a podpoře, otevřené komunikaci, toleranci a k přijímání zodpovědnosti za své konání.
Workshopu pomáhá na základě zážitkového přístupu objevit možnosti, jak aktivity na podporu dobrého třídního kolektivu zasadit do rámce školního roku.
Obsah – témata:
- role třídního učitele v podpoře aktivit zaměřených na tvorbu bezpečného klimatu ve třídě, škole (brainstorming, ukázky možných cvičení)
- metodika zážitkových programů jako účinné prevence rizikových jevů ve skupině i při jejich odhalení a diagnostikování
- budování a posilování pozitivního a partnerského vztahu mezi (třídním) učitelem a žákem, mezi žáky samotnými a vytváření podpůrného prostředí pro žáky s různými specifickými potřebami
- usnadnění přechodu žáka do nového třídního kolektivu (prima víceletých gymnázií, první ročník střední školy)
- identifikace žáka s novým školním prostředím
- příprava třídního kolektivu na příchod žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
- podpora formování třídního kolektivu na základě zásad týmové spolupráce
- podpora otevřené nenásilné komunikace, poskytování zpětné vazby, přijímání zpětné vazby
- rozvoj kreativity žáků a podpora odpovědného přístupu k sobě a k třídnímu kolektivu
- podpora maximální aktivizace žáků a jejich zapojení do práce třídního kolektivu
- zásady třídní spolupráce a efektivní komunikace - programy zaměřené na dělbu rolí, na komunikaci a argumentaci
- místo cvičení a her v celkové koncepci, jejich vzájemné propojení a logické uspořádání v plánech aktivit (komplexnost úkolů, zhodnocení dovedností nabytých v předchozích cvičeních, gradace aktivit k vrcholné aktivitě, která bude zároveň nejsilnějším zážitkem)
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům SŠ, doporučeno celým pedagogickým sborům
Délka
6 hod.
Poznámka:
Seminář zdarma na zakázku školy - ZŠ a PŠ Český Brod.
Kód | 14-14-G11 |
---|---|
Akreditace | MSMT-813/2020-2-186 |
Lektor | PhDr. Jitka Gabašová |
Cena | 0 Kč |
Termín konání | 13.09.2021 10:00 - 15:00 |
Místo konání | Český Brod, Žitomířská 1359 |