Individualizace ve vzdělávání v běžné praxi mateřské školy

Individualizace ve vzdělávání v běžné praxi mateřské školy

Praktický seminář s workshopem je zaměřen na konkrétní formy a metody práce, které dávají velký prostor pro individuální činnosti dětí a umožňují…

Nelze se již přihlásit

Praktický seminář s workshopem je zaměřen na konkrétní formy a metody práce, které dávají velký prostor pro individuální činnosti dětí a umožňují pedagogovi diagnostický prostor pro poznání potřeb každého jednotlivého dítěte.
Teoretický úvod
- co znamená individualizace v prostředí mateřské školy?
- škála činností, která postihne všechny typy inteligence (Gardnerova teorie inteligence)
- plánování práce s ohledem na Gardnerovu teorii, tematický celek, vzdělávací nabídka, vzdělávací cíl
- pedagogická diagnostika
Organizace práce
- formy a metody práce, úloha učitele při zajišťování vhodných podmínek (materiální, prostorové, časové) pro činnosti a aktivity, jak nabídnout méně oblíbené činnosti
- diferenciace, gradace obtížnosti nabízených činností
- skupinové činnosti, spontánní práce ve dvojicích, trojicích
Individualizace v běžné třídě mateřské školy
- příklad dobré praxe – model, který využívá principy programu Začít spolu obohacený o postupy, které nabízejí jiné alternativní školy
- prvky činnostního učení, badatelského zkoumání, prvky montessori pedagogiky, matematika podle prof. Hejného, praktické činnosti inspirované polytechnickou výchovou
Plánování práce
- integrovaný blok (ŠVP), volba tématu, časová dotace vzhledem k vývojovým věkovým specifikům
- nabídka aktivit v šíři, která uspokojí potřebu dětí při zkoumání dané oblasti
- tvorba týdenní nabídky založená na činnostech nebo podle typů inteligence, výhody a úskalí
- rozmanitá nabídka zahrnující všechny vzdělávací oblasti umožňující frontální, skupinovou i individuální práci
- vzor konkrétní dopolední řízené činnosti
- vzor konkrétního tematického plánu
Plán zařazování pravidelných aktivit
- spontánní hry, ranní kruh, cvičení
- přechodový čas, samostatné dopolední činnosti
- dopolední řízená činnost, odpolední činnosti
Práce v centrech
- podmínky pro úspěšnou práci všech dětí, organizace práce z pohledu učitele

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ

Délka

8 hod.

Poznámka:

Program lze objednat i na zakázku pro pedagogický sbor.

Akce zrušena. Děkujeme za pochopení.

Kód02-G0-S21
AkreditaceMSMT-7726/2021-2-394
LektorIng. Blanka Nováková
Cena1 400 Kč
Termín konání 03.12.2021 09:00 - 16:00
Místo konání Mladá Boleslav, Havlíčkova 456/1

Rychlé odkazy