Didaktika anglického jazyka prakticky
Seminář moderní didaktiky anglického jazyka je zaměřený na znalosti a dovednosti v oblasti oborové didaktiky anglického jazyka a přiblíží účastníkům současné trendy ve výuce angličtiny.Všechna témata jsou probírána srovnávacím způsobem s přihlédnutím k věkovým…
Nelze se již přihlásit
Seminář moderní didaktiky anglického jazyka je zaměřený na znalosti a dovednosti v oblasti oborové didaktiky anglického jazyka a přiblíží účastníkům současné trendy ve výuce angličtiny.
Všechna témata jsou probírána srovnávacím způsobem s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem žáků základních a středních škol.
Obsah – témata:
1. Teoretické základy moderní výuky a plánování vyučovací jednotky
- přímé a nepřímé metody a čím se od sebe v základních rysech liší
- metodické postupy v praxi – reflexe vlastního učebního stylu
- integrace nových postupů a aktivit do výuky (TPR, dril, substituce, překladové aktivity apod.)
- plánování hodiny
- práce s učebnicí
- práce s portfoliem, jak jej založit
- hlavní principy SERRJ
- co zahrnujeme do plánování – formální a neformální plánování
- jak lze pozměnit chod hodiny – tempo
- organizace hodiny, dovednosti, témata, interakce
- specifikace metody CLIL a její cíle
- vztah k ŠVP
2. Učební styly žáků a specifika jednotlivých věkových skupin
- definování stylů učení – např. teorie prof. Gardnera – teorie mnohačetné inteligence
- Bloomova taxonomie
- samostatný žák a jeho hlavní rysy
- čím se liší věkové skupiny
- jak adaptovat aktivity a materiál pro věkové skupiny
3. Výuka poslechu s porozuměním
- jak učíme dovednosti – přípravné aktivity, aktivity „za chodu“, následné aktivity
- příklady efektivních aktivit
- jak může učitel přímo ovlivnit kvalitu poslechu – rychlost, síla, jazyková příprava atd.
- provázanost s ostatními dovednostmi
- I can do… úroveň podle SERRJ
4. Výuka čtení, výuka slovní zásoby a výuka čtení s přihlédnutím k reáliím
- jak učíme dovednosti – přípravné aktivity, aktivity „za chodu“, následné aktivity
- příklady efektivních aktivit na rozvoj porozumění – hlavní myšlenky, fakta, porozumění, čtení mezi řádky, vyvození závěrů
- rozdíl mezi kohezí a koherencí textu
- intenzivní a extenzivní čtení
- provázanost s ostatními dovednostmi
- kulturní povědomí o anglicky mluvících zemích
- dětská literatura a literatura pro mládež – základní přehled
Cílová skupina:
učitelům angličtiny na ZŠ, SŠ
Délka
16 hod.
Poznámka:
Kód | 05-25-A71 |
---|---|
Lektor | Mgr. Jana Čadová, Mgr. Lenka Nováková |
Cena | 2 600 Kč |
Termín zahájení | 06.11.2019 09:00 - 16:00 |
Termín ukončení | 29. 11. 2019 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Praha 1 - Nové Město, Pštrossova 202/15 |