Pedagogická diagnostika s využitím portfolia dítěte

Pedagogická diagnostika s využitím portfolia dítěte

Vzdělávací program je zaměřen na problematiku pedagogické diagnostiky s využitím portfolia dítěte v mateřské škole. Vymezuje pojmy spojené s touto oblastí včetně návaznosti na požadavky RVP PV, jako součásti pedagogické evaluace. Seznámí účastníky s postupem, jak…

Nelze se již přihlásit

Vzdělávací program je zaměřen na problematiku pedagogické diagnostiky s využitím portfolia dítěte v mateřské škole. Vymezuje pojmy spojené s touto oblastí včetně návaznosti na požadavky RVP PV, jako součásti pedagogické evaluace. Seznámí účastníky s postupem, jak prostřednictvím pedagogické diagnostiky získávat informace o pokrocích dítěte a zaznamenávat je. Představí požadavky na diagnostickou činnost, její obsah, formu, význam a podporu v dětském portfoliu. Rovněž se bude zabývat dokumenty, do kterých se pedagogická diagnostika promítá. Prohloubí odborné a pedagogické kompetence pedagogů v oblasti pedagogické diagnostiky s využitím dětského portfolia Poskytne dostatek konkrétních námětů pro pedagogickou diagnostiku s nabídkou vhodných diagnostických nástrojů. Součástí tohoto vzdělávacího programu jsou také praktické činnosti, ve kterých si účastníci vyzkoušejí činnosti s jednotlivými diagnostickými nástroji.
Obsah - témata:
- terminologie, vymezení pojmů (pedagogická diagnostika, individualizace, portfolio dítěte, školní zralost a připravenost)
- pedagogická diagnostika v požadavcích RVP PV
- školní zralost a připravenost (složky školní zralosti)
- metody pedagogické diagnostiky (strukturované, nestrukturované)
- chyby v diagnostikování
- pedagogická diagnostika konkrétních pracovních listů – jak objektivně diagnostikovat
- nástroje pedagogické diagnostiky pro mateřské školy: Předcházíme poruchám učení „Strom“ Sindelárová Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV Oregonská metoda v programu Začít spolu, SUKY (RoK) v MŠ REDICT (Kratochvílová, Syslová) Klokanův kufr (Bednářová, Šmardová)
- pedagogická diagnostika a PLPP a IVP
- komunikace s rodiči
- pedagogická diagnostika a portfolio dítěte
- sumativní a formativní hledisko portfolia
- spolupráce s rodinou
- sdílení portfolií dítěte účastnic, diskuze a předávání zkušeností, nápadů a podnětů

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ a asistentům pedagoga

Délka

8 hod.

Poznámka:

Kód 02-E2-B91
Akreditace MSMT-11434/2020-2-418
Lektor Mgr. Hana Švecová
Cena 1 400 Kč
Termín konání 24.09.2020 09:00 - 16:00
Místo konání Benešov, Černoleská 1997