Proč mají žáci potíže při přijímacích zkouškách z matematiky a nejsou úspěšní v mezinárodním srovnávání? (webinář)

Proč mají žáci potíže při přijímacích zkouškách z matematiky a nejsou úspěšní v mezinárodním srovnávání? (webinář)

Praktický seminář s dílnou zaměřený na rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím uvolněných typových úloh z mezinárodních srovnávacích testů…

Nelze se již přihlásit

Praktický seminář s dílnou zaměřený na rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím uvolněných typových úloh z mezinárodních srovnávacích testů TIMSS a PISA. Výsledky přijímacích zkoušek i mezinárodních srovnávacích testů TIMSS a PISA ukazují, že v matematice jsou naši žáci méně úspěšní a jednou z možných příčin, kterou mohou učitelé ovlivnit, jsou formální znalosti, kdy žáci reprodukují naučené postupy bez hlubšího porozumění.
Vzdělávací program přiblíží specifické formy a metody práce, které podporují a zviditelňují myšlenkové pochody žáků a vedou je k vlastnímu objevování a poznávání souvislostí a zákonitostí.
Obsah – témata:
- ukázky úloh z mezinárodních šetření, ve kterých byli naši žáci neúspěšní
- jaké jsou příčiny formálních znalostí
- vyučování zaměřené na znalosti
- vyučování zaměřené na schopnosti
- jak učitel může podnítit aktivitu žáků v hodinách, jak motivovat
- náměty na činnosti v hodinách, které umožňují přenášení odpovědnosti za vlastní učení z učitele na žáka
- gradace obtížnosti úloh, vhodné úlohy
- postupy pro sestavení úloh pro diferencovanou výuku
Rozvrh výuky: 9:00 - 10:30 11:00 - 12:30 13:00 - 14:30

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

učitelům 2. stupně ZŠ, výchovným poradcům

Délka

6 hod.

Poznámka:

Kód06-38-G21
AkreditaceMSMT-32541/2020-2-864
LektorMgr. Jana Hanušová, Ph. D.
Cena1 050 Kč
Termín konání 26.10.2021 09:00 - 14:30
Místo konání on-line

Rychlé odkazy