Možnosti hodnocení ve výuce se zaměřením na hodnocení formativní
Seminář prezentuje fmožnosti hodnocení ve výuce se zaměřením na formativní hodnocení žáků jako “komplexní systém” pedagogické práce, podporující žákovo učení. Seznamuje účastníky se základními principy a klíčovými strategiemi zejména formativního hodnocení a doporučuje…
Nelze se již přihlásit
Seminář prezentuje fmožnosti hodnocení ve výuce se zaměřením na formativní hodnocení žáků jako “komplexní systém” pedagogické práce, podporující žákovo učení. Seznamuje účastníky se základními principy a klíčovými strategiemi zejména formativního hodnocení a doporučuje vybrané konkrétní praktické techniky do výuky.
Cílem vzdělávacího programu je utvářet a rozvíjet kompetence v oblasti procesů učení v souladu s „Rámcem profesních kvalit učitele“(kol. aut., 2012) – (učitel používá takové výukové strategie, které umožňují každému žákovi porozumět probírané látce, osvojit si žádoucí kompetence a získat vnitřní motivaci i dovednosti k celoživotnímu učení a poznávání) a zejména pak v oblasti hodnocení práce žáků (učitel hodnotí tak, aby žák získal dostatek informací pro své další učení a aby se učil sebehodnocení).
Obsah – témata:
Úvod
- pedagogická evaluace, školní hodnocení žáků, formy hodnocení, typy hodnocení
- funkce hodnocení, klíčová úloha hodnocení, kriteriální a normativní hodnocení, individuální a sociální vztahová norma, sumativní a formativní hodnocení (charakteristiky, význam), číselné hodnocení a jeho “problemy”, verbální hodnocení, zpětná vazba poskytnutá popisným a posuzujícím jazykem
- co je, a co není, formativní hodnocení
- proč používat formativní hodnocení
- jak používat formativní hodnocení (5 klíčových strategií)
- hlavní procesy a hlavní činitelé formativního hodnocení
Strategie 1 - Cíle učení a kritéria úspěchu
Strategie 2 - Třídní diskuse a důkazy o učení
Strategie 3 - Poskytování zpětné vazby
Strategie 4 - Vzájemné hodnocení
Strategie 5 – Sebehodnocení
Cílová skupina:
ředitelům škol a školských zařízení, učitelům 1. st. ZŠ, učitelům 2.stupně ZŠ, učitelům gymnázií, učitelům SOŠ a SOU, učitelům ZUŠ a asistentům pedagoga.
Délka
6 hod.
Poznámka:
Kód | 15-E0-H41 |
---|---|
Akreditace | MSMT-13246/2021-3-625 |
Lektor | Mgr. Bc. Miroslav Jiřička |
Cena | 1 150 Kč |
Termín konání | 14.10.2022 09:00 - 14:00 |
Místo konání | Kutná Hora, Barborská 51 |