Pracovními listy k rozvoji a ověřování čtenářských a jazykových dovedností žáků na 2. st. ZŠ a odpovídajících ročnících víceletých G

Pracovními listy k rozvoji a ověřování čtenářských a jazykových dovedností žáků na 2. st. ZŠ a odpovídajících ročnících víceletých G

Seminář je zaměřen na získání praktických dovedností v oblasti vývoje pracovních listů, jejichž prostřednictvím lze rozvíjet a případně i ověřovat čtenářské dovedností žáků 2. st. ZŠ a odpovídajících roč. víceletých gymnázií. Seminář má charakter praktické dílny,…

Nelze se již přihlásit

Seminář je zaměřen na získání praktických dovedností v oblasti vývoje pracovních listů, jejichž prostřednictvím lze rozvíjet a případně i ověřovat čtenářské dovedností žáků 2. st. ZŠ a odpovídajících roč. víceletých gymnázií. Seminář má charakter praktické dílny, účastníci budou vytvářet pracovní listy k různým typům souvislých i nesouvislých textů. Při tvorbě pracovních listů si účastníci vyzkouší práci s různými typy úloh vhodnými k využití při rozvíjení čtenářských a jazykových dovedností, přičemž hlavní úsilí bude směřovat k vývoji materiálů tak, aby jejich využití ve výuce bylo orientováno zásadně k praktické práci žáků s texty. Účastníci se budou učit vytvářet pracovní listy dovednostního charakteru, tedy bez využití faktografie a terminologie, případně s jejich minimalizací. Při praktickém nácviku budou využívány různé oborové texty, bude přihlédnuto ke specifickým rysům práce s nesouvislými texty. Pozornost bude věnována také didaktickému potenciálu pracovního listu ve výuce – tedy návaznosti a propojenosti mezi cílem (čeho chci pomocí pracovního listu dosáhnout), nástrojem (text + úlohy) a vyhodnocením práce žáka (způsob/kritéria hodnocení). Účastníci budou pracovat také s rozeznáním a analýzou běžných konstrukčních i obsahových vad pracovních listů a úloh v nich užitých, východiskem práce budou výhradně autentické texty.
Cílem semináře je ukázat pedagogům metodicky správné postupy při tvorbě pracovních listů a využití úloh v nich a naučit je tyto postupy realizovat při vývoji, úpravách i použití pracovních listů. Účastníci si prohloubí dovednosti v oblasti hledání didaktického potenciálu textů různého charakteru, budou vytvářet pracovní listy a argumentačně obhajovat účelnost jejich využití ve výuce.

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

učitelům českého jazyka a literatury na 2. st. ZŠ a v odpovídajících roč. víceletých G

Délka

8 hod.

Poznámka:

Kód 04-47-A81
Akreditace MSMT-885/2023-3-211
Lektor Mgr. František Brož
Cena 1 900 Kč
Termín konání 15.10.2024 09:00 - 15:30
Místo konání Praha, Sportovní 846/22