Plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán – nástroje individualizace vzdělávání v MŠ

Plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán – nástroje individualizace vzdělávání v MŠ

Vzdělávací program se zaměřuje na vybrané druhy podpůrných opatření, založených na individuálním přístupu k dítěti – plán pedagogické podpory (PLPP) a individuální vzdělávací plán (IVP), které uplatňují pedagogové při podpoře vzdělávání dítěte. Jedná se především o…

Nelze se již přihlásit

Vzdělávací program se zaměřuje na vybrané druhy podpůrných opatření, založených na individuálním přístupu k dítěti – plán pedagogické podpory (PLPP) a individuální vzdělávací plán (IVP), které uplatňují pedagogové při podpoře vzdělávání dítěte. Jedná se především o úpravy metod, didaktické postupy a úpravy v kritériích hodnocení dětí, případně změny ve strategiích učení dítěte.
V rámci praktického semináře budou ukázány kroky směřující k sestavení efektivního PLPP, IVP. Pozornost bude věnována postupům aktuální pedagogické diagnostiky a na jejím základě nastavení efektivní úpravy přístupu k dítěti tak, aby nebylo znevýhodněno, ale aby mohlo ve výuce pracovat a maximálně se rozvíjet podle svých možností. Seminář se dále zaměřuje na problematiku tvorby pravidel a kritérií hodnocení dítěte se zdůrazněním individuálního přístupu k dítěti.
Jedna z částí semináře se zaměří také na možnosti, jak konzultovat s rodičem jeho podíl na tvorbě a realizaci PLPP a IVP.
Obsah – témata:
- podpůrná opatření ve vzdělávání v kontextu aktuální právní úpravy - školský zákon a související prováděcí vyhlášky
- základní charakteristika dítěte s potřebou podpůrných opatření z důvodu speciálních vzdělávacích potřeb
- identifikace podpůrných opatření v 1. stupni podpory
- možnosti vzdělávání a speciální vzdělávací potřeby dětí s 1. stupněm podpory v MŠ
- plán pedagogické podpory – účel, tvorba
- možnosti úpravy podmínek a pedagogických postupů – metody, didaktické postupy, strategie učení
- realizace podpůrných opatření v 1. stupni podpory
- individuální práce s dítětem v rámci 1. stupně podpory
- pravidla a kritéria hodnocení dítěte s 1. stupněm podpory
- vyhodnocení efektivity podpůrných opatření v 1. stupni podpory
- identifikace podpůrných opatření v 2. – 5. stupni podpory
- možnosti vzdělávání a speciální vzdělávací potřeby dětí s 2. – 5. stupněm podpory v MŠ
- individuální vzdělávací plán – účel, tvorba
- možnosti úpravy podmínek a pedagogických postupů – metody, didaktické postupy, strategie učení
- realizace podpůrných opatření v 2. – 5. stupni podpory
- individuální práce s dítětem v rámci 2. – 5. stupně podpory
- pravidla a kritéria hodnocení dítěte s 2. – 5. stupněm podpory
- vyhodnocení efektivity podpůrných opatření v 2. – 5. stupni podpory
- konzultace s rodičem - rodina dítěte s potřebou 1. – 5. stupně podpory, spolupráce školy s rodinou

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ včetně vedoucích pedagogických pracovníků MŠ

Délka

8 hod.

Poznámka:

Seminář zrušen pro nedostatečný počet přihlášených zájemců. Děkujeme za pochopení.

Kód 02-92-A71
Lektor Mgr. Kateřina Reifová
Cena 1 400 Kč
Termín konání 19.11.2019 09:00 - 16:00
Místo konání Praha 1 - Nové Město, Pštrossova 202/15