Tablety a jejich využití při projektové výuce
Obsah semináře vychází z praktických zkušeností s využitím tabletů ve výuce. Účastníci se seznámí s možnostmi projektové výuky. S použitím metody SAMR se dokáží rozhodnout, kdy postupně zařadit tablety do výuky. Vyzkouší si tvorbu materiálů z projektové výuky,…
Nelze se již přihlásit
Obsah semináře vychází z praktických zkušeností s využitím tabletů ve výuce. Účastníci se seznámí s možnostmi projektové výuky. S použitím metody SAMR se dokáží rozhodnout, kdy postupně zařadit tablety do výuky. Vyzkouší si tvorbu materiálů z projektové výuky, materiály budou vzájemně sdílet. Prozkoumají různé možnosti sdílení těchto materiálů. Účastníci se budou moci domluvit na dalším vzájemném kontaktu online, kde budou sdílet, co se v kurzu naučí. Mohou si dále porovnávat a předávat zkušenosti s tímto typem výuky.
Obsah – témata:
teoretická východiska: Vím - chci vědět - dozvěděl jsem se (VCHD - Co už víte? Co se chcete dozvědět? Co jste se naučili?)
sdílení dosavadních znalostí a dovedností při práci s tabletem mezi samotnými účastníky
seznámení s metodou SAMR, ukázky prací pro jednotlivé úrovně této metody
SAMR zkratka je složena ze 4 slov - Substitution (nahrazení), Augmentation (rozšíření), Modification (změna) a Redefinition (úplná změna)
plánování projektu: VCHD plus další grafické organizéry (různé aplikace pro tablet i online)
myšlenkové mapy - aplikace Popplet
ukázky plánování projektu s využitím grafických organizérů a aplikace, praktická tvorba myšlenkové mapy v aplikaci Popplet, možnosti sdílení vytvořené myšlenkové mapy
videokonference v projektu - aplikace Skype, Hangout
ukázky využití videokonference v projektech, praktické založení konferenční místnosti, vyzkoušení krátké simulované videokonference
zprávy z projektu: aplikace Fotoaparát
ovládání aplikace, vlastní tvorba fotografií, praktická jednoduchá úprava fotografií, seznámení se zásadami správného fotografování, seznámení se s možnostmi využití cizích fotografií, copyright
natáčení a stříhání videí - aplikace iMovie
ovládání aplikace, vlastní praktická tvorba videí - natáčení a střih, praktická tvorba upoutávky
ukončení a evaluace - Google formuláře a Dotstorming
praktická ukázka využití Google formulářů pro evaluaci projektu, tvorba vlastního formuláře, sdílení vytvořených formulářů
praktická ukázka využití dotazníku Dotstorming pro evaluaci projektu, praktická tvorba a sdílení vlastního dotazníku
sdílení výstupů - online nástěnka Linoit, cloudové služby
seznámení se s možnostmi sdílení výstupů projektu, praktická ukázka využití nástěnky Linoit pro sdílení výstupů ze školení, tvorba nástěnky samotnými účastníky, seznámení s možnostmi využití nástěnky pro projektovou práci, porovnání výhod a nevýhod různých cloudových služeb využitelných pro projektové sdílení
závěr – další informační zdroje
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům ZŠ (1. a 2. stupeň) a odpovídajících roč. G, vychovatelům ŠD a ŠK, pedagogům volného času
Délka
8 hod.
Poznámka:
Můžete si vzít vlastní tablet
Kód | 14-C5-G61 |
---|---|
Lektor | Mgr. Petra Boháčková |
Cena | 1 300 Kč |
Termín konání | 07.05.2019 09:00 - 16:00 |
Místo konání | PH-VISK Praha, Pštrossova 15, Praha 1 |