Základy krizové intervence, externí supervize jako podpora wellbeingu ve školním prostředí

Základy krizové intervence, externí supervize jako podpora wellbeingu ve školním prostředí

Interaktivní workshop kombinující teoretické vstupy, praktické nácviky a diskuse. Obsah školení• Úvod do krizové intervence – definice, cíle a principy práce s lidmi v krizových situacích• Typologie krizových situací ve školním prostředí – identifikace…

Interaktivní workshop kombinující teoretické vstupy, praktické nácviky a diskuse.

Obsah školení
• Úvod do krizové intervence – definice, cíle a principy práce s lidmi v krizových situacích
• Typologie krizových situací ve školním prostředí – identifikace rizikových situací u žáků, rodičů i pedagogů
• Techniky krizové komunikace – jak reagovat na akutní stres, agresi či paniku
• Praktické nácviky krizové intervence – modelové situace a zpětná vazba
• Role a kompetence učitele při krizové intervenci – hranice pomoci, kdy přizvat odborníky
• Úvod do supervize ve školství – význam, principy a formy supervize jako prevence vyhoření
• Práce s emocemi a vlastní psychohygiena – techniky zvládání stresu při náročných situacích
• Sdílení zkušeností účastníků – analýza reálných situací ze školního prostředí

Přínosy pro účastníky
• Seznámí se s postupy, jak efektivně reagovat na krizové situace ve škole
• Získají praktické dovednosti pro krizovou komunikaci s žáky, rodiči i kolegy
• Porozumí významu supervize jako nástroje pro prevenci profesního vyhoření
• Osvojí si techniky pro zvládání vlastních emocí a stresu
• Získají inspiraci a nástroje pro vytváření podpůrného a bezpečného školního prostředí

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

školní metodici prevence, učitelé SŠ a ZŠ, výchovní poradci, vychovatelé školských zařízení, speciální pedagogové, ředitelé škol a školských zařízení

Délka

6 hod.

Poznámka:

Realizace vzdělávací aktivity probíhá za podpory Středočeského kraje a je hrazena z dotace poskytnuté MŠMT v rámci Výzvy pro podávání žádostí na aktivity v oblasti primární prevence rizikového chování a podpory duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro rok 2025.

Kód 14-53-G91
Lektor PhDr. Mgr. Petr Brichcín, Ph.D., MBA
Cena 0 Kč
Termín konání 23.05.2025 09:00 - 14:00
Místo konání Praha, Sportovní 846/22