Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání
Seminář s dílnou zaměřený na využití dětského portfolia jako prostředku, který poskytuje pedagogovi zpětnou vazbu o dítěti (pedagogická diagnostika) a jako nástroji, který vede děti k hodnocení a sebehodnocení (formativní hodnocení).Portfolio pomáhá pedagogovi…
Seminář s dílnou zaměřený na využití dětského portfolia jako prostředku, který poskytuje pedagogovi zpětnou vazbu o dítěti (pedagogická diagnostika) a jako nástroji, který vede děti k hodnocení a sebehodnocení (formativní hodnocení).
Portfolio pomáhá pedagogovi sledovat za určitý čas individuální pokrok dítěte a přispívá tak
k promyšlenému a cílenému plánování dalšího rozvoje dítěte. Portfolio poskytuje také příležitost pro spolupráci s rodiči při hodnocení dítěte učitelem a k prezentaci dosaženého pokroku.
Jak nejlépe diferencovat výuku a jaké možnosti má pedagog, který přistupuje ke každému dítěti individuálně a s respektem k jeho osobnosti? Zaměříme se na některé výukové strategie, na možnosti využití personální podpory a řekneme si, jak nejlépe nastavovat kritéria hodnocení a sebehodnocení.
Obsah – témata:
- portfolio a formativní hodnocení
- druhy a funkce portfolia
- praktické příklady propojení s pedagogickou diagnostikou
- portfolio jako jedna z metod formativního hodnocení a jako prostředek vedení dětí k sebehodnocení
- různé formy hodnocení a sebehodnocení
- pozitivní zpětná vazba
- jak zapojit děti i rodiče do tvorby portfolia
- využití portfolia pro zlepšení spolupráce s rodiči
- práce s portfoliem - dítě, pedagog, rodič
- příklady vedení portfolia s praktickými ukázkami, uspořádání portfolia - různé možnosti
- vedení rozhovoru nad portfoliem s dítětem
- sdílení zkušeností účastníků s vedením portfolia, příklady dobré praxe
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ, AP
Délka
6 hod.
Poznámka:
Kód | 02-H2-E11 |
---|---|
Lektor | Mgr. Alena Kroupová |
Cena | 1 700 Kč |
Termín konání | 22.10.2025 09:00 - 13:30 |
Místo konání | Beroun, Talichova 824 |