Práce s emocemi a stresem v roli pedagoga a školního metodika prevence
Školní metodik prevence zastává na půdě školy nejen roli pedagoga, ale i náročnou roli v rámci školního poradenského pracoviště, pohybuje se na pomezí pedagogiky, poradenství, spolupráce s týmem pedagogů, metodickým vedením ostatních pedagogů v oblasti rizikového…
Školní metodik prevence zastává na půdě školy nejen roli pedagoga, ale i náročnou roli v rámci školního poradenského pracoviště, pohybuje se na pomezí pedagogiky, poradenství, spolupráce s týmem pedagogů, metodickým vedením ostatních pedagogů v oblasti rizikového chování a i intervence v krizových situacích. Tato pozice vyžaduje nejen odborné znalosti v oblasti prevence rizikového chování, ale také vysokou emoční stabilitu a schopnost zvládat stresové situace s nadhledem a klidem.
Seminář se zaměřuje na praktické způsoby práce s vlastními emocemi i emocemi žáků, kolegů a rodičů, se kterými se metodik ve své praxi setkává. Účastníci získají přehled o technikách seberegulace, podpory duševní odolnosti a péče o vlastní psychickou pohodu. Součástí programu je také reflexe profesní identity metodika prevence a podpora jeho duševního zdraví.
Cíle programu:
- Porozumět vlastnímu prožívání stresu a emocí v roli ŠMP
- Osvojit si techniky regulace emocí a psychohygieny.
- Posílit vnitřní stabilitu, emoční inteligenci a schopnost podpory ostatních.
- Sdílet dobrou praxi a podpořit profesní identitu školního metodika prevence
Cílová skupina:
školním metodikům prevence, učitelům SŠ a ZŠ, výchovným poradcům, vychovatelům školských zařízení, speciálním pedagogům, ředitelům škol a školských zařízení
Délka
6 hod.
Poznámka:
Webinář je určen pedagogům ze škol ve Středočeském kraji.
Kód | 14-62-G11 |
---|---|
Lektor | PhDr. Mgr. Eva Burdová, MBA |
Cena | 0 Kč |
Termín konání | 02.10.2025 09:00 - 14:00 |
Místo konání | on-line |