Jak ovlivňují SPCH školní úspěšnost žáků a jaké obtíže přetrvávají do dospělosti? (webinář)
Dvoudílný webinář se zaměřuje na specifické poruchy chování, které ovlivňují školní výkon a sociální interakce žáků. Cílem je poskytnout učitelům nástroje a strategie pro identifikaci a podporu žáků se specifickými poruchami chování. Program zahrnuje diagnostiku a efektivní intervenční metody.
Lektor přiblíží praktické příklady a scénáře, které učitelé mohou aplikovat ve třídě.
Obsah – témata
I. část
- specifické poruchy chování – nová terminologie - základní pojmy
- hyperaktivita, hypoaktivita, nepozornost, impulzivita – ADHD a MKN 10e
- etiologie, komorbidity, mozkové hemisféry
- vývojová podmíněnost SPCH
- psychosociální aspekty SPCH
- vývojová podmíněnost SPCH
- přístupy vedoucí ke zmírnění projevů SPCH
II. část
- plán pedagogické podpory a individuální výchovný plán
- funkční analýza chování jako nástroj diagnostiky a intervence, popis a sběr dat
- na co se zaměřit, metody k získávání informací
- příklady obecných doporučení k vedení žáka s SPCH, výchovné působení, pravidla pedagogické práce
Lektor:
Mgr. Světlana Drábová
Termín zahájení
07. 01. 2026 13:00
- 16:30
Termín ukončení
12. 01. 2026 13:00 - 16:30