Jak zjistit, kde se žáci v učivu matematiky ztrácejí? Podpora a rozvoj matematických představ a dovedností na 1. stupni ZŠ

Jak zjistit, kde se žáci v učivu matematiky ztrácejí? Podpora a rozvoj matematických představ a dovedností na 1. stupni ZŠ

Praktický seminář s dílnou se zaměřuje na výukovou podporu žáků při rozvoji matematických představ a dovedností. Seminář se skládá z úvodní a…

Nelze se již přihlásit

Praktický seminář s dílnou se zaměřuje na výukovou podporu žáků při rozvoji matematických představ a dovedností. Seminář se skládá z úvodní a praktické části. V úvodní části se účastníci seznámí se zákonitostmi v rozvoji matematických představ a podmínkami k učení (strukturou matematických dovedností a metodologickými východisky). V praktické části si vyzkouší cílené využití výstupů pedagogické diagnostiky pro podporu rozvoje matematických představ a pro tvorbu podpůrných opatření žáka s obtížemi.

Obsah – témata:
I. teoretický úvod
- struktura matematických dovedností, metodologická východiska, podmínky učení
- zákonitosti v rozvoji matematických představ, možné příčiny oslabení, metodická úskalí při rozvoji matematických dovedností

II. praktická část
- Strategie podpory žáků
- nejčastější příčiny obtíží v kontextu osobnostních předpokladů žáka (kognitivní, percepční a osobnostní limity) a působení a možností školy
- Pedagogická diagnostika
- vznik, projevy, průběh a příčiny obtíží
- kvalitativní diagnostika předmatematických a matematických dovedností na 1. stupni
- Podpora rozvoje – podpůrná opatření
- možnosti podpory rozvoje matematických představ v oblasti vytváření představy přirozených čísel (desítková soustava, poziční hodnota číslic v  čísle
- číselný obor 0-100 → 0-1000 → 0-10000→ 0-1000000 vč. numerických operací
- efektivní postupy při numerických operacích sčítání, odčítání, násobení a dělení
- aplikace Včelka, která nyní nabízí aktivity, které vedou k vytváření matematických představ a dovedností
- navazující matematické dovednosti pro úspěšné osvojování učiva zejména na 2. st. ZŠ

Účastníci obdrží všechny metodické materiály elektronicky po semináři tak, aby s  nimi mohli pracovat.

Cílem vzdělávacího programu je:
- hledání efektivních výukových strategií u žáků s rizikem školního selhání, se speciálními vzdělávacími potřebami a následná metodická podpora pedagogů
- využití pedagogické diagnostiky v oblasti rozvoje matematických představ a dovedností
- speciálně pedagogická podpora dětí s rizikem školní neúspěšnosti, specifických poruch učení

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

Učitelům 1. stupně ZŠ, speciálním pedagogům, výchovným poradcům a asistentům pedagoga

Délka

8 hod.

Poznámka:

Kód03-82-G71
LektorMgr. Renata Wolfová
Cena1 800 Kč
Termín konání 05.03.2024 09:00 - 16:15
Místo konání Praha, Sportovní 846/22

Rychlé odkazy