Prevence syndromu vyhoření ve školním prostředí.

Prevence syndromu vyhoření ve školním prostředí.

Vzdělávací program je zaměřen na popis rizik, která ohrožují pedagogické pracovníky v jejich práci. Nároky na komunikaci, týmovou spolupráci, podporu…

Nelze se již přihlásit

Vzdělávací program je zaměřen na popis rizik, která ohrožují pedagogické pracovníky v jejich práci. Nároky na komunikaci, týmovou spolupráci, podporu žáků se SVP, zvládání náročných situací, řešení konfliktů ve školním prostředí často vedou u pedagogických pracovníků k syndromu vyhoření. Proto se obsah semináře zaměří na prevenci, tedy předcházení vzniku a rozvoje syndromu vyhoření, efektivní podporu pedagogických pracovníků tak, aby se zvýšila jejich odolnost, psychická stabilita a vyrovnanost. Pozitivní ladění pedagogů má přímý vliv na klima ve třídách i v celé škole, to se pak zpětně odráží v psychické pohodě pedagogických pracovníků.
Obsah a témata:
Syndrom vyhoření ve školní praxi
- pojem syndrom vyhoření a jeho znaky
- signály a fáze syndromu vyhoření
- typy syndromu vyhoření (worn-out burnout, classic burnout, underchallenged burnout)
- vnitřní rizikové faktory
- vnější rizikové faktory
Stresory ve školství
- typické stresory v učitelské praxi, eustres, distres
- specifika učitelského stresu a jejich zdroje
- stresory u dalších pedagogických pracovníků (vychovatelé, asistenti pedagoga, …)
- podpora týmové spolupráci ve školách a školských zařízeních
Prevence – jak nevyhořet?
- pozitivní myšlení jako základ proaktivního jednání
- negativní myšlení vytvářející reaktivní jednání
- jak podporovat pozitivní klima ve třídě/škole?
- praktická fyzická cvičení jako účinný prostředek (relaxační, s dynamickými prvky, s estetickým
zážitkem, protahovací, kondiční, posilovací)
- praktická psychická cvičení jako účinný prostředek (vizualizace, autogenní trénink, meditace, kontemplace, dramatizace)
- strategie podporující duševní stabilitu (zdravý životní styl, volný čas, plánování, time managment)
- jak se aktuálně psychicky „přeladit“?
Možnosti supervize a dalšího vzdělávání jako podpory v prevenci syndromu vyhoření
- supervize a intervize ve školním prostředí
- institucionální podpora pedagogických pracovníků školy
- plánování dalšího vzdělávání v prevenci syndromu vyhoření

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ, učitelům ZŠ, SŠ, vychovatelům ŠD a ŠK, pedagogům volného času

Délka

8 hod.

Poznámka:

KURZ NAPLNĚN!!!
V PŘIHLÁŠCE UVEĎTE OSOBNÍ E-MAIL, NA KTERÝ VÁM BUDE ZASLÁN ODKAZ PRO PŘIHLÁŠENÍ.

Kód15-73-G81
LektorMgr. Miroslav Vosmik
Cena1 400 Kč
Termín zahájení 29.04.2020 09:00 - 13:00
Termín ukončení 30. 04. 2020 13:00 - 17:00
Místo konání neurčeno/on-line forma

Rychlé odkazy