Studium k výkonu specializovaných činností – prevence sociálně patologických jevů

Studium k výkonu specializovaných činností – prevence sociálně patologických jevů

Obsah specializačního studia vychází ze zákona 563/2004 Sb., a § 9 c) vyhlášky č. 317/2005 Sb. a Standardu Studia pedagogiky vydaným MŠMT dne 29.9…

Obsah specializačního studia vychází ze zákona 563/2004 Sb., a § 9 c) vyhlášky č. 317/2005 Sb. a Standardu Studia pedagogiky vydaným MŠMT dne 29.9.2005 pod č.j. 26 451/2005-25, 30 908/2005-25.
Studium k výkonu specializovaných činností realizované v rámci DVPP je učeno učitelům, kteří jsou (nebo by chtěli být) na pozici školního metodika prevence ve škole.
Studijní program je zaměřen na získání vědomostí a dovedností, které se projeví ve schopnostech aplikace pedagogiky a psychologie, adiktologie a výstupů z nejnovějších výzkumů v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů. V obsahu dle současné terminologie nahrazujeme termín sociálně patologické jevy termínem rizikové chování.
Studium kombinuje teoretická odborná témata s aplikací do praktické činnosti školního metodika prevence, který je zodpovědný za informace předávané žákům i pedagogům, realizaci a koordinaci preventivních aktivit na škole. Lektoři programů jsou zároveň autory metodických materiálů, a účastníci studia tak dostávají po celou dobu studia výraznou studijní podporu díky těmto metodickým materiálům. Vzdělávací institut Středočeského kraje i po dokončeném studiu poskytuje kontinuální podporu absolventům studia, a to formou seminářů prevence, které realizuje díky dotaci Středočeského kraje zdarma.
Tyto semináře se zaměřují na aktuální témata z oblasti školské prevence a dále prohlubují znalosti a dovednosti školních metodiků prevence. V neposlední řadě také vytvářejí prostor pro sdílení zkušeností.

Studijní program a tematické okruhy:

I. Poradenské systémy a primární prevence ve školství
II. Legislativní rámec pro práci školního metodika prevence
III. Primární prevence v podmínkách školy a její zařazení do školních poradenských služeb
IV. Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy
V. Systém primární prevence ve školství
VI. Školní třída, její vedení a diagnostika
VII. Rodina a komunikace s rodiči (osobami zodpovědnými za výchovu)
VIII. Sociálně nežádoucí jevy
IX. Monitorování a evaluace primární prevence

Studium má rozsah 250 hodin - 230 hodin přímé výuky, 20 hodin praxe na odborných pracovištích. Studium je rozloženo do dvou let a je zakončeno závěrečnou komisionální zkouškou a obhajobou závěrečné práce.

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

učitelům ZŠ, gymnázií, SOŠ a SOU, VOŠ, učitelům speciálních škol, metodikům prevence a psychologům

Délka

250 hod.

Poznámka:

ZAHÁJENÍ STUDIA 10/2025, UKONČENÍ STUDIA 06/2027.

Kód19-14-G81
AkreditaceMSMT-5334/2024-5-68
LektorKolektiv lektorů
Cena21 000 Kč
Termín konání 10/2025
Místo konání Praha, Sportovní 846/22

Rychlé odkazy