Seminář se zaměřuje na klíčové výzvy, které provázejí vstup začínajících učitelů do profese, a představuje možnosti jejich cílené podpory v rámci nově povinného adaptačního období, ať už v oblasti pedagogicko-didaktické, organizační, digitální, nebo osobnostní.
Na semináři budou diskutovány konkrétní možnosti realizace adaptačního období, nastavení cílů jednotlivých fází adaptace a strategie podpory vedoucí k jejich naplnění, role uvádějícího učitele a jeho potřebné kompetence, role vedení školy a dalších zainteresovaných aktérů v procesu adaptace začínajícího učitele, a to v kontextu jejich reálných potřeb.
Seminář se dále věnuje profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků v širším kontextu. Pozornost je věnována práci s rozvojovými cíli pedagogů a možnostem využití digitálních nástrojů a technologií při podpoře začínajících učitelů i jejich dalším profesním rozvoji.
Seminář poskytne praktické tipy pro realizaci adaptačního období a jejich reflexi.