Práce s Doporučením pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)

Práce s Doporučením pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)

Dvoudílný webinář zaměřený na práci s Doporučením jako základním dokumentem a jeho promítnutí do organizace a průběhu vzdělávacího procesu ve vztahu k dítěti s různými druhy znevýhodnění tak, aby bylo poskytováno v souladu se zájmy dítěte.

Cílem vzdělávacího programu je prohloubit profesní kompetence v oblasti podpory vzdělávání dětí se SVP. Prostřednictvím modelových příkladů se seznámit s Doporučením školského poradenského zařízení jako se základním dokumentem pro nastavení podpůrných opatření a podmínek vzdělávání dítěte se SVP a nastavením komunikace klíčových aktérů včetně předávání informací a jejich ochrany. Při práci s modelovými příklady prohloubit znalosti pro praktickou implementaci Doporučení ve vztahu k podpoře vzdělávání žáka se SVP v práci školy a orientovat se v mechanismech vyhodnocení Doporučení.

Obsah – témata


I. část

  • legislativní východiska, práce s nimi
  • Doporučení jako základní dokument nastavení podpůrných opatření (PO) pro vzdělávání dětí se SVP
  • proces přípravy a vytváření doporučení, proces posuzování vzdělávacích potřeb žáka, formulace závěrů vyšetření
  • využití informací z dosavadního průběhu vzdělávání dítěte
  • klíčoví aktéři a jejich komunikace a spolupráce, předávání informací a jejich ochrana
  • doporučení a jeho promítnutí do organizace a průběhu vzdělávacího procesu ve vztahu k dětem s různými druhy znevýhodnění
  • výchovně vzdělávací proces a jeho modifikace ve vztahu k dětem s různými druhy znevýhodnění
  • hodnocení výsledků vzdělávání dítěte, význam a uplatnění pedagogické intervence žáka
  • možnosti personální podpory- role asistenta pedagoga, dalšího pedagogického pracovníka školního speciálního pedagoga/školního psychologa v praxi školy

II. část

  • kompenzační pomůcky, volba a práce s pomůckami v závislosti na potřebách žáků, práce s pomůckami
  • zápis k povinné školní docházce
  • Informovaný souhlas s Doporučením, převzetí dokumentu, žádost o IVP
  • přehled termínů uváděných v Doporučení, termín nového posouzení vzdělávacích potřeb žáka, platnost Doporučení
  • mechanismy a procesy vyhodnocení Doporučení, spolupráce školy a ŠPZ
  • význam identifikátorů znevýhodnění, oblast revizí závěrů vyšetření v souladu s pravidly §16b školského zákona
  • revize Doporučení požadovaná školou
  • modelové příklady a práce s nimi, ukázky kompenzačních (rehabilitačních) pomůcek a práce s nimi
  • plán pedagogické podpory jako první stupeň podpůrných opatření
  • práce s ukázkami dokumentů, praktická aplikace
  • diskuse a sdílení zkušeností, doporučená literatura
Organizační garant
Jana Mutlová
Kód:
02-78-G11
Lektor:
Mgr. Světlana Drábová
Cena:
2 500 Kč
Termín zahájení
19. 01. 2026 13:00 - 16:30
Termín ukončení
26. 01. 2026 13:00 - 16:30
Místo:
ONLINE

Zarezervujte si místo

pedagogickým pracovníkům MŠ
8 hod. (2x4)