Vzdělávací program je zaměřen na problematiku pedagogické diagnostiky dítěte předškolního věku a na práci pedagoga předškolního vzdělávání v oblasti podpory a rozvoje vzdělanostního potenciálu dítěte při jeho osobnostním rozvoji a při přípravě na soustavné vzdělávání – povinnou školní docházku.
První část praktického seminář se zabývá pedagogickou diagnostikou dítěte předškolního věku, především procesem, kdy se učitelé MŠ snaží o zformulování „odlišností“ ve vývoji dítěte a připravují se z tohoto pohledu na komunikaci s rodiči dítěte a odborným poradenským pracovištěm. Druhá část se soustřeďuje na praktické postupy, kterými mohou učitelé na základě zvládnuté diagnostiky pozitivně ovlivnit pomalejší i akcelerované složky vzdělanostního potenciálu dítěte.
I. část – Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání
II. část – Pedagogická podpora a intervence v předškolním vzdělávání