Co zásadního přináší revidovaný RVP PV / Jak se změny projeví v ŠVP

Co zásadního přináší revidovaný RVP PV / Jak se změny projeví v ŠVP

Praktický seminář s dílnou se zaměří v souladu se závěry ČŠI a novým RVP PV 2025 na jedno z prioritních témat, a to provázanost pedagogické diagnostiky s individualizovanou vzdělávací nabídkou. Jak sledovat a zaznamenávat pokroky dětí a realizovat vzdělávání s využitím…

Praktický seminář s dílnou se zaměří v souladu se závěry ČŠI a novým RVP PV 2025 na jedno z prioritních témat, a to provázanost pedagogické diagnostiky s individualizovanou vzdělávací nabídkou. Jak sledovat a zaznamenávat pokroky dětí a realizovat vzdělávání s využitím individualizovaných vzdělávacích strategií?
Obsah - témata:
Pedagogická diagnostika x diagnostikování, požadavky RVP PV 2025 na pedagogickou diagnostiku a individualizaci předškolního vzdělávání (pojmy, cíle)
- typy pedagogické diagnostiky a jim odpovídající metody
- možnosti pedagogů mateřských škol při sledování a hodnocení rozvoje a učení dítěte v MŠ, využití nástrojů pedagogického hodnocení jako např. pozorování, dotazníky, rozhovory, on-line záznamy, portfolia
- rizika – formálnost, nahodilost, nesoulad zjištění s dalšími kroky
Individualizace vzdělávací nabídky
- diferenciace vzdělávání dětí v mateřských školách – vhodné formy práce
- tvorba skupin podle různých kritérií, diferencované jednání a přístupy, diferenciace zadávání a plnění úkolů, diferencované úkoly pro práci ve skupinách – jak vytvořit nabídku, která bude odpovídat rozdílným schopnostem dětí
- podnětné prostředí pro různé potřeby dětí, tipy na pomůcky a materiály
Pedagogické formativní hodnocení
- problematika a principy pedagogického hodnocení, formativního vedení
- poskytování zpětné vazby
- hodnocení a sebehodnocení pokroků dítěte

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ a asistentům pedagoga

Délka

6 hod.

Poznámka:

Kód 02-G0-A11
Lektor Mgr. Alena Kroupová
Cena 1 700 Kč
Termín konání 05.11.2025 09:00 - 13:30
Místo konání Praha, Sportovní 846/22