Co zásadního přináší revidovaný RVP PV / Jak se změny projeví v ŠVP
Praktický seminář s dílnou se zaměří v souladu se závěry ČŠI a novým RVP PV 2025 na jedno z prioritních témat, a to provázanost pedagogické diagnostiky s individualizovanou vzdělávací nabídkou. Jak sledovat a zaznamenávat pokroky dětí a realizovat vzdělávání s využitím…
Praktický seminář s dílnou se zaměří v souladu se závěry ČŠI a novým RVP PV 2025 na jedno z prioritních témat, a to provázanost pedagogické diagnostiky s individualizovanou vzdělávací nabídkou. Jak sledovat a zaznamenávat pokroky dětí a realizovat vzdělávání s využitím individualizovaných vzdělávacích strategií?
Obsah - témata:
Pedagogická diagnostika x diagnostikování, požadavky RVP PV 2025 na pedagogickou diagnostiku a individualizaci předškolního vzdělávání (pojmy, cíle)
- typy pedagogické diagnostiky a jim odpovídající metody
- možnosti pedagogů mateřských škol při sledování a hodnocení rozvoje a učení dítěte v MŠ, využití nástrojů pedagogického hodnocení jako např. pozorování, dotazníky, rozhovory, on-line záznamy, portfolia
- rizika – formálnost, nahodilost, nesoulad zjištění s dalšími kroky
Individualizace vzdělávací nabídky
- diferenciace vzdělávání dětí v mateřských školách – vhodné formy práce
- tvorba skupin podle různých kritérií, diferencované jednání a přístupy, diferenciace zadávání a plnění úkolů, diferencované úkoly pro práci ve skupinách – jak vytvořit nabídku, která bude odpovídat rozdílným schopnostem dětí
- podnětné prostředí pro různé potřeby dětí, tipy na pomůcky a materiály
Pedagogické formativní hodnocení
- problematika a principy pedagogického hodnocení, formativního vedení
- poskytování zpětné vazby
- hodnocení a sebehodnocení pokroků dítěte
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ a asistentům pedagoga
Délka
6 hod.
Poznámka:
Kód | 02-G0-A11 |
---|---|
Lektor | Mgr. Alena Kroupová |
Cena | 1 700 Kč |
Termín konání | 05.11.2025 09:00 - 13:30 |
Místo konání | Praha, Sportovní 846/22 |