Diagnostika školní připravenosti a metody pro její rozvoj v pedagogické praxi

Diagnostika školní připravenosti a metody pro její rozvoj v pedagogické praxi

Praktický seminář zaměřený na  použití pedagogické diagnostiky pro zjišťování míry školní zralosti a připravenosti  a následně budou nabídnuty metody a formy práce vhodné v předškolním vzdělávání pro děti v posledním roce před nástupem povinné školní docházky a pro děti v prvním ročníku základní školy, které umožní dětem rozvíjet své schopnosti, znalosti a dovednosti a usnadní jim přestup z mateřské školy do školy základní. Objasní si také důležité aktuální změny právních předpisů, spojených s touto problematikou, a jejich dopad do praxe škol.

Cílem vzdělávacího programu je přiblížit odpovídající nástroje pedagogické diagnostiky a cílenou volbu metod vhodných v předškolním vzdělávání pro děti v posledním roce před nástupem povinné školní docházky a pro děti v prvním ročníku základní školy.

Obsah – témata


  • aktuální právní úprava – novela zákona č. 561/2004 Sb., školského zákona
  • dopady nové právní úpravy do školní praxe
  • terminologie - vymezení jednotlivých pojmů souvisejících s problematikou
  • diagnostika a metody práce s dětmi předškolního věku s akcentem na rozvoj klíčových kompetencí
  • individuální i skupinové řízené činnosti
  • hraní rolí
  • přenášení zodpovědnosti
  • spolupráce s vrstevníky
  • pracovní sešity a pracovní listy
  • psací náčiní
  • metody a pomůcky rozvíjející smyslové vnímání
  • metody a pomůcky rozvíjející hrubou a jemnou motoriku, grafomotoriku
  • metody a pomůcky pro rozvoj pravolevé a prostorové orientace
  • metody a pomůcky pro rozvoj předmatematických schopností
  • metody a pomůcky pro rozvoj pracovní, sociální a emoční zralosti atd.
Organizační garant
Jana Mutlová
Vladislav Dubnický
Kód:
02-I2-P11
Lektor:
Mgr. Helena Vlčková
Cena:
1 700 Kč
Termín konání
07. 11. 2025 09:00 - 13:30
Místo:
Příbram, Jiráskovy sady 240

Zarezervujte si místo

učitelům MŠ, 1 st. ZŠ, AP a výchovným poradcům
6 hod.