Řešení konfliktů pomocí nenásilné komunikace

Řešení konfliktů pomocí nenásilné komunikace

Seminář je zaměřený na řešení konfliktů mezi pedagogy a žáky, pedagogy a rodiči, nebo mezi žáky samotnými, pomocí technik konstruktivní a nenásilné komunikace. Účastníci se seznámí se základy nenásilné komunikace dle M. B. Rosenbergera a vyzkouší si praktické dovednosti pro řešení konfliktu pomocí videotréningu na konkrétních příkladech z  vlastní praxe.

Obsah – témata


Základy teorie komunikace

  • komunikace jako proces, cíle komunikace a základní lidské potřeby
  • teorie potřeb podle různých autorů (D. Rock, A. Maslow, Z. Matějček)
  • proces vnímání, faktory ovlivňující vnímání
  • základní komunikační axiomy dle P. Watzlawicka
  • věcná a vztahová komunikace, aktuální významné studie zabývající se komunikací
  • komunikace dle M. B. Rosenbergera
  • typy konfliktů a jejich řešení – konflikt management v  prostředí školy

Nenásilná komunikace

  • čtyři složky nenásilné komunikace – pozorování, pocity, potřeby, prosba
  • pozorování bez hodnocení včetně nácviku dovedností
  • rozpoznávání a vyjadřování pocitů včetně nácviku dovedností (slovní zásoba pro pocity, vyjadřování a

přijímání odpovědnosti za své pocity)

  • formulování prosby, žádost o zpětnou vazbu, prosba versus rozkaz
  • empatie – parafrázování, naslouchání, přijímání a vyjádření vzteku
  • překonávání překážek v komunikaci s  žáky a dospívajícími
  • uplatnění nenásilné komunikace při práci pedagoga (pedagog - žák, pedagog - rodič, žák – žák)
  • příklady z praxe účastníků semináře, reflexe
Organizační garant
Jana Mutlová
Kód:
15-F1-S11
Lektor:
Mgr. et Mgr. Jakub Vlach
Cena:
2 500 Kč
Termín konání
05. 12. 2025 09:00 - 15:30
Místo:
Havlíčkova 456/1, 293 01 Mladá Boleslav II

Zarezervujte si místo

učitelům ZŠ/SŠ/G/SOŠ a SOU/vychovatelům ŠD a ŠK/pedagogům volného času a školním
metodikům prevence
8 hod.