Vzdělávací kurz je zaměřený na využití krizové intervence ve školní praxi.
Zaměřuje se na obecné teoretické základy a principy krizové intervence, strukturu krizového rozhovoru, ale také na praktický nácvik základních komunikačních dovedností pro vedení krizově-intervenčního rozhovoru.
Důležitou a nedílnou součástí programu bude propojení témat a zkušeností účastníků
s etickými otázkami a dilematy, které pedagogové ve své práci zažívají při řešení krizových situací.
Absolventi si na pozadí svých nebo předložených kazuistik osvojí praktické dovednosti a dokáží tak v krizových situacích reagovat a jednat tak, aby poskytli včasnou intervenci a podporu žákům, sobě, tak i celému třídnímu kolektivu.
V každém dni je věnována pozornost kazuistikám tematicky propojeným s náplní programu.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky se základními principy a technikami krizové intervence. Umožnit absolventům poznat své předpoklady a možnosti (i limity) praktického využití krizové intervence v praxi pedagoga a cíleně tak ovládnout postupy a dovednosti efektivní a účinné krizové intervence, jako nezbytného základu pro podporu žáků/studentů při vedení krizově-intervenčního rozhovoru.