Rozvoj grafomotoriky v předškolním věku – ergonomie kreslení a počátečního psaní

Rozvoj grafomotoriky v předškolním věku – ergonomie kreslení a počátečního psaní

Seminář se zaměří na výtvarný projev dítěte z hlediska správné ergonomie.
Obsah semináře se soustředí především na příčiny a následky…

Nelze se již přihlásit

Seminář se zaměří na výtvarný projev dítěte z hlediska správné ergonomie.
Obsah semináře se soustředí především na příčiny a následky grafomotorických potíží u dětí v mateřské škole a v 1. ročníku základní školy a možnosti nápravy. Vysvětleny budou diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče, bude zdůrazněn smysl a význam týmové spolupráce rodičů, školy a speciálního pedagoga. Lektorka se bude věnovat řadě témat s touto oblastí souvisejících – specializace a spolupráce mozkových hemisfér, lateralizace, specifika praváctví – leváctví, ambidextrie, nevyhraněná lateralita, správný úchop psacího náčiní a jeho význam ad. Objasněny budou i možnosti reedukace nesprávného úchopu u dětí. Součástí semináře budou příklady dobré praxe. Učitelé získají i přehled nabídky vhodných ergonomických pomůcek a optimální možnosti pomoci.
Cílem vzdělávacího programu je zorientovat účastníky v problematice ergonomie psaní a rozvoje grafomotoriky, naučit je včas rozpoznat příčiny grafomotorických obtíží, provést pedagogickou diagnostiku, správně analyzovat odborná doporučení speciálního pedagoga a poradenských pracovišť, vhodně sledovat osobní vývoj dítěte a vytvářet optimální podmínky pro vstup do základního vzdělávání.
Obsah – témata:
1. část - Rozvoj grafomotoriky v předškolním věku
- základní terminologie
- příčiny grafomotorických obtíží
- důsledky grafomotorických obtíží
- pedagogická diagnostika grafomotorických obtíží dítěte
- lateralizace
- ergonomie a výtvarný projev dítěte
- vývoj dítěte, uvědomění si vlastního „JÁ“, role předškoláka, školáka
- dětská kresba v souvislosti s úrovní grafomotoriky, jednotlivé formy
- kreativita a tvořivost, rozvoj kreativity
2. část -Ergonomie kreslení a psaní a správné návyky při kreslení a psaní
- citlivé vedení a přiměřená motivace při grafomotorických obtížích
- kresebný vývoj dítěte předškolního věku
- časté motivy kreseb dětí předškolního věku a jejich symbolika
- reedukace grafomotorických obtíží dítěte
- správné držení těla, správný sed
- správné držení psacího náčiní
- úchopy, postavení a uvolněnost ruky při kreslení a psaní
- nabídka vhodných ergonomických pomůcek na trhu, optimální možnosti pomoci
- rozbor příkladů z praxe, výtvarný projev a ergonomie, výtvarný projev a výchova, kresba a osobnost dítěte
- výtvarný projev a výchova
- vývoj kresby lidské postavy
- co děti nejčastěji kreslí
- zvláštnosti ve výtvarném projevu dítěte
- barevnost kresby, symbolika barev, preference barev
- závěrečné shrnutí a diskuze

Pro účely rozboru příkladů z praxe si účastníci přinesou obrázky dětí předškolního věku (postava, dům, strom, rodina, zvíře…). V ceně semináře je započítána pomůcka pro účastníka.

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ, učitelům 1. ročníku ZŠ

Délka

16 hod.

Poznámka:

V důsledku usnesení vlády ČR o vyhlášení nouzového stavu je akce zrušena. Děkujeme za pochopení.
Změna termínu z 13.3. a 3.4.2020 na 12.6. a 26.6.2020.

Kód02-C3-A81
LektorMgr. Světlana Drábová
Cena2 500 Kč
Termín zahájení 12.06.2020 09:00 - 16:00
Termín ukončení 26. 06. 2020 09:00 - 16:00
Místo konání Praha 1 - Nové Město, Pštrossova 202/15

Rychlé odkazy