Čtenářský workshop - rozvoj čtenářství v základním vzdělávání (pro 1. st. ZŠ)
Čtenářský workshop - rozvoj čtenářství v základním vzdělávání (pro 1. st. ZŠ)
Seminář je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím čtenářských workshopů a zapojení aktivizačních metod ve výuce.
Pozornost bude…
Seminář je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím čtenářských workshopů a zapojení aktivizačních metod ve výuce.
Pozornost bude věnována přípravě hravých a funkčních čtenářských lekcí, zapojení různorodých textů a médií, vytváření vlastních textů, pracovních listů a dalších materiálů ke knihám. Lektorka se také zaměří na důležitost posilování motivace ke čtení, která vede k rozvoji a posilování čtenářství, možnost inspirace v knihovnách a ve spolupráci s knihovníky. Pozornost bude také věnována orientaci na knižním trhu a zásadám výběru knih. Zdůrazněna bude propojenost čtenářské gramotnosti s informační gramotností a mediální kreativitou.
Cílem semináře je praktickou formou seznámit účastníky s aktivitami vedoucími k rozvoji a posilování čtenářské gramotnosti žáků. Účastníci získají řadu poznatků a informací z oblasti čtenářské gramotnosti, její návaznosti na práci s informacemi a život v mediální společnosti, vyzkoušejí si formy práce s různorodými texty a knihou.
Obsah – témata:
- úvod – vysvětlení pojmu čtenářské gramotnosti
- možnosti využití aktivizačních metod při výuce
- souvislost čtenářské gramotnosti s informační gramotností a mediální kreativitou
- příprava hravých a funkčních čtenářských lekcí
- formy práce s knihou
- zapojení různorodých textů a médií (komiksy, populárně naučná literatura, časopisy, internet)
- výběr příběhů, které jsou žákům blízké a ilustrují jejich vlastní prožitky a poznání
- vytváření vlastních textů a nápady na lekce tvůrčího psaní (storytelling, apod.)
- orientace na knižním trhu, v knižních cenách a podpůrných webových stránkách
- motivace ke čtenářství, inspirace v knihovnách, spolupráce pedagogů a knihovníků
- výběr knih, které budou žáci chtít číst, které je osloví, a zapojení žáků do jejich výběru
- tvorba pracovních listů a dalších sekundárních materiálů ke knihám
- porozumění významu, kontextu, hodnocení textu a informací – od čtenářských deníků ke knižním blogům
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
učitelům 1. st. ZŠ
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 03-84-E81 |
---|---|
Lektor | Mgr. Klára Smolíková |
Cena | 1 400 Kč |
Termín konání | 10.06.2020 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Beroun, Talichova 824 |