Pedagogická diagnostika dítěte předškolního věku
Pedagogická diagnostika dítěte předškolního věku
Praktický seminář je zaměřen na problematiku pedagogické diagnostiky dítěte předškolního věku, především na situace, kdy se učitelé MŠ snaží o…
Nelze se již přihlásit
Praktický seminář je zaměřen na problematiku pedagogické diagnostiky dítěte předškolního věku, především na situace, kdy se učitelé MŠ snaží o zformulování „zvláštností“ v chování dítěte a připravují se z tohoto pohledu na komunikaci s rodiči dítěte a odborným poradenským pracovištěm. Obsah semináře vychází z potřeby aktualizace informací z oblasti speciální pedagogiky a z potřeby efektivní spolupráce učitelů s asistenty pedagoga v předškolním vzdělávání. Cílem semináře je prohloubit pedagogické kompetence učitelů mateřských škol v oblasti diagnostiky různých typů nestandardního vývoje dítěte, rozšířit jejich aktuální znalosti v oblasti speciálně pedagogické včetně terminologie, porozumění obsahu odborných vyšetření a sledovaných položek, a celkově tak posílit odbornost i komunikační dovednosti učitelů směrem k rodičům a asistentům pedagoga. Pozornost bude věnována také možnostem spolupráce pedagogů s odborníky.
Obsah - témata:
- základní terminologie, koncepce péče o dítě předškolního věku
- spolupráce s odbornými pracovišti, pedagogická opatření v období před vyšetřením na odborném pracovišti
- diagnostika, diferenciální diagnostika
- reedukační a podpůrné formy systematické péče
- role učitele MŠ a role asistenta pedagoga
- orientace ve zprávě z vyšetření, analýza zprávy
- tvorba individuálního vzdělávacího plánu a jeho realizace, hodnocení jeho efektivity
- rozbor příkladů z praxe, diskuze
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 15-67-H81 |
---|---|
Lektor | Mgr. Světlana Drábová |
Cena | 1 400 Kč |
Termín konání | 16.06.2020 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Kutná Hora, Barborská 51 |