Role zážitkové pedagogiky při přípravě a realizaci mimoškolních aktivit

Role zážitkové pedagogiky při přípravě a realizaci mimoškolních aktivit

Seminář je zaměřen na podporu pozitivního klimatu v třídních kolektivech prostřednictvím mimoškolních zážitkových programů. Zaměřuje se na projektové…

Nelze se již přihlásit

Seminář je zaměřen na podporu pozitivního klimatu v třídních kolektivech prostřednictvím mimoškolních zážitkových programů. Zaměřuje se na projektové vyučování pomocí her a cvičení, které podporují spolupráci, schopnost rozhodování a samostatné plnění úkolů. Zvyšují i schopnost komunikace v rámci skupiny a u jednotlivců rozvíjí sebepoznání. Seminář si klade za cíl podpořit učitele při tvorbě a uvádění programů zážitkové pedagogiky na adaptačních, odborných a rozvojových kurzech. Upozorňuje také na úskalí uvádění komplexnějších zážitkových programů, věnuje se i dalším aspektům úspěchu zážitkové pedagogiky – roli učitele, výběru prostředí, plánování programu (kurzu) a jeho následnému vyhodnocení i dramaturgii celého kurzu a řazení jeho jednotlivých dílčích programů do smysluplného celku. Obsah semináře vychází ze zkušenosti lektorky i učitelů s pořádáním adaptačních kurzů, snaží se je sdílet a vzájemně propojovat. Metoda samotného semináře je interaktivní a zážitková. Pamatuje i na začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu.
Obsah – témata:
- role školního metodika prevence, školního psychologa, třídních a dalších učitelů při tvorbě a podpoře aktivit zaměřených na přípravu a realizaci zážitkových programů (adaptačních kurzů)
- principy zážitkové pedagogiky a jejich aplikace na práci se třídou, funkce zážitkové pedagogiky při sledování a diagnostikování nevhodného, rizikového chování u žáků
- význam, budování a posilování pozitivního a partnerského vztahu mezi (třídním) učitelem a žákem, mezi žáky samotnými a vytváření podpůrného prostředí pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- rizika uvádění zážitkových programů
- význam prostředí pro úspěšný průběh zážitkových programů
- stanovení cíle a plánování vícedenního zážitkového (adaptačního) kurzu
- výstavba zážitkových programů
- praktická část – plánování vlastního projektu, příp. adaptačního kurzu

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům ZŠ, SŠ, vychovatelům ŠD a ŠK a pedagogům volného času.

Délka

8 hod.

Poznámka:

Kód15-A6-A81
LektorPhDr. Jitka Gabašová
Cena1 400 Kč
Termín konání 01.06.2020 09:00 - 16:00
Místo konání Praha 1 - Nové Město, Pštrossova 202/15

Rychlé odkazy