Začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu
Začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu
Seminář - workshop je zaměřen na začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu, který, pokud je dobře zformován, může výrazně přispět k rychlé…
Nelze se již přihlásit
Seminář - workshop je zaměřen na začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu, který, pokud je dobře zformován, může výrazně přispět k rychlé integraci žáků s odlišným jazykovým, rodinným, ale i kulturním zázemím. Nabízí programy, které nejsou založeny přímo na verbálním vyjadřování a dávají tak možnost vyniknout i žákům s OMJ, jejich pestrost pak zohledňuje nejrůznější skryté talenty dětí. Důležitou roli hrají také cvičení na posilování sebeúcty a vzájemné úcty a tolerance. Nabídka aktivit se dotýká také multikulturních témat – odlišné rituály, neobvyklé stravovací zvyky, národní kuchyně, hudební a divadelní produkce na multikulturní bázi atd. Cílem všech těchto programů je podpora výroku – co je známé, je i blízké. Počáteční překážku – nedostatečnou znalost jazyka u žáka s OMJ lze v rámci vyučovacího procesu přetavit ve výhodu, kterou je obohacení spolužáků o zajímavé zážitky a dojmy z jiných kultur. Seminář přímo neřeší jazykové vzdělávání žáků s OMJ, pomocí zážitku však navodí u účastníků povědomí, jak je složité dorozumívat se bez dokonalé znalosti jazyka a jak mohou rodilí mluvčí v tomto problému pomoci.
Obsah workshopu vychází z praktických zkušeností lektorky, její znalosti zážitkové pedagogiky a dramatické výchovy a otevřené nenásilné komunikace.
Obsah – témata:
1. Začleňování žáků s OMJ
- počáteční začlenění žáků s OMJ do třídní skupiny, odstraňování bariér
- sociometrická cvičení a podpora vzniku zdravých vztahů ve skupině (minimalizace vzniku hvězd a outsiderů, dělení do skupin při práci s žáky, prevence sociálního vyloučení)
- definice problémů, ale i výhod přítomnosti žáků s OMJ ve vyučovacím i výchovném procesu
2. Práce s handicapy a programy zaměřené na posilování důvěry a sebedůvěry
3. Komunikace s žáky s OMJ
- roviny komunikace – obsahová, informační, vztahová, verbální x neverbální
- jak zefektivnit komunikaci s žákem s OMJ
4. Práce s předsudky a programy podporující multikulturalitu
5. Přijímání a poskytování zpětné vazby
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům ZŠ, SŠ, VOŠ, vychovatelům ŠD a ŠK a pedagogům volného času.
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 16-48-A81 |
---|---|
Lektor | PhDr. Jitka Gabašová |
Cena | 1 400 Kč |
Termín konání | 04.05.2020 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Praha 1 - Nové Město, Pštrossova 202/15 |