Otevřená komunikace a řešení konfliktů v třídních kolektivech

Otevřená komunikace a řešení konfliktů v třídních kolektivech

Workshop je zaměřen na budování a posilování otevřené a nenásilné komunikace, vytváření a upevňování pozitivních a zdravých skupinových procesů i…

Nelze se již přihlásit

Workshop je zaměřen na budování a posilování otevřené a nenásilné komunikace, vytváření a upevňování pozitivních a zdravých skupinových procesů i dvoustranných vztahů mezi žáky a žákem a učitelem. Tyto vztahy se formují od samého počátku (nové kolektivy) a procházejí neustálým procesem změn. Třídní kolektiv se vyvíjí a tím se mění jeho skupinová dynamika a může růst jeho vyspělost, která souvisí i s postupným zráním žáků. Zrání probíhá jak spontánně, přirozeným dospíváním žáků, tak může být podpořeno vhodným vedením ze strany pedagoga. Nezastupitelnou roli ve skupinových procesech hraje působení třídního učitele, ale i dalších pedagogů, kteří během výuky i v mimoškolních činnostech mohou posilovat klíčové kompetence žáků – schopnost komunikovat, přijímat zodpovědnost za svá rozhodnutí, tolerovat jinakost, řešit konstruktivně konflikty, rozvíjet svou empatii a schopnost naslouchat, reagovat a poskytovat zpětnou vazbu.
Obsah workshopu vychází z praktických zkušeností lektorky i její znalosti zážitkové metody, pomocí níž lze prohloubit kompetence učitele, který může učit žáky zásadám otevřené a nenásilné komunikace, řešení problémových situací a sporů, ale i poskytování zpětné vazby, tvorbě a respektování pravidel vzájemného soužití. Seminář nabízí také techniky na odbourání nadměrného stresu při výuce, který se pak může stávat jedním ze zdrojů konfliktu. Účastníci se dozvědí, jak pracovat se sociálně vyloučenými a handicapovanými žáky, popřípadě, jak takovému vyloučení předcházet nebo je alespoň omezit. Pamatuje i na začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu. Pomocí párových a skupinových cvičení a rolových her si mohou účastníci sami na sobě vyzkoušet řešení nejčastějších konfliktů a problémů. Seminář se dotýká též tématu manipulace, učí, jak ji rozpoznat a jak se manipulaci bránit.
Obsah - témata:
- role pedagoga při rozvoji některých klíčových kompetencí žáků – především komunikačních a sociálních
- zásady otevřené a nenásilné komunikace
- vliv prostředí na způsob komunikace
- budování a posilování partnerského vztahu mezi učitelem a žákem
- porozumění konfliktu v kontextu nenásilné komunikace (vnímání potřeb žáka), rozeznávání projevů manipulace
- druhy konfliktů a způsoby řešení
- přijímání a poskytování zpětné vazby
- ozdravění vztahů v důsledku oslabování kompetice, posilování kooperace a týmové spolupráce
- práce se stresem, antistresové techniky

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníků všech druhů a stupňů škol a školských zařízení, školním metodikům prevence

Délka

8 hod.

Poznámka:

Akce na zakázku pro ZŠ a MŠ Kladno, Ukrajinská 2447. Nelze se přihlašovat individuálně.
Děkujeme za pochopení.

Kód21-83-L81
LektorPhDr. Jitka Gabašová
Cena15 500 Kč
Termín konání 24.08.2020 09:00 - 16:00
Místo konání Kladno, Ukrajinská 2447

Rychlé odkazy