Studium k výkonu specializovaných činností - koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií
Studium k výkonu specializovaných činností - koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií
Vzdělávací institut Středočeského kraje zahajuje v září 2021 akreditovaný kvalifikační studijní program dle vyhlášky č. 317/2005 Sb. – Studium k…
Nelze se již přihlásit
Vzdělávací institut Středočeského kraje zahajuje v září 2021 akreditovaný kvalifikační studijní program dle vyhlášky č. 317/2005 Sb. – Studium k výkonu specializovaných činností – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologiích – tzv. „Koordinátor ICT“.
Středočeský kraj v rámci svých programových priorit a Projektu podpory kvality vzdělávání (PPKV VISK) ve Středočeském kraji podpoří ve školním roce 2021/2022 přihlášené účastníky ze škol a školských zařízení zřizovaných krajem příspěvkem na studium ve výši 10.500 Kč, tedy ve výši poloviny nákladů na studium.
Příspěvek bude poskytnut formou slevy na studium, tzn., není potřeba o příspěvek žádat. Nárok na podporu budou mít všichni účastníci z krajem zřizovaných škol a školských zařízení do maximálního počtu účastníků ve studijní skupině, tj. 15 účastníků.
Obsah vzdělávacího programu Specializovaná činnost koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií vychází z podmínek a požadavků stanovených v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů – § 9 odst. 1 písm. a), studium je sestaveno dle Standardu studia k výkonu specializované činnosti koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Studium je zaměřeno na práci s lidmi, jejich spolupráci a pedagogické vedení, tj. pedagogický leadership. Součástí studia je síťování účastníků, vznik a posilování profesních komunit odborníků, kteří si vzájemně (za podpory digitálních technologií) pomáhají a podporují se, a to za účelem poskytování kvalitní metodické podpory v integraci digitálních technologií do života školy ostatním pedagogickým pracovníkům. S tímto záměrem jsou do studia zařazeny i exkurze a stáže. Stáž absolvují účastníci ve vybrané škole nebo školském zařízení. Studium bude ukončeno obhajobou závěrečné práce a závěrečnou zkouškou před komisí.
Úspěšní absolventi studia Specializovaná činnost koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií obdrží osvědčení.
1. Vedení lidí k zavádění digitálních technologií do života celé školy a k jejich efektivnímu používání pro výuku a učení žáků
· vybrané mentorské a koučovací dovednosti a techniky
· kompetenční rámec kvalitní pedagogické praxe (využití digitálních technologií)
· lektorské dovednosti, andragogika, celoživotní učení
· metody vzdělávání (vědecké poznatky, technologický vývoj)
· plán seberozvoje, autoevaluace, profesní portfolio, sebemotivace
· práce s lidmi a jejich vedení, komunikace a řízení změny
2. Mentorské, koučovací a lektorské – andragogické techniky
· vybrané mentorské a koučovací dovednosti a techniky
· kompetenční rámec kvalitní pedagogické praxe (využití digitálních technologií)
· lektorské dovednosti, andragogika, celoživotní učení
· metody vzdělávání (vědecké poznatky, technologický vývoj)
· plán seberozvoje, autoevaluace, profesní portfolio, sebemotivace
· práce s lidmi a jejich vedení, komunikace a řízení změny
3. Manažerské řízení procesů a projektů
· využití digitálních technologií ve vybraných předmětech
· bezpečné virtuální prostředí
· tvorba směrnic a pravidel, např. řád učeben apod.
· hygiena a ergonomie
· dotační zdroje, fundraising
· tvorba plánu rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, základní pravidla
· integrace digitálních technologií do ŠVP
· využití digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
· informační systém školy
· základní pravidla pro tvorbu a realizaci projektů
4. Technické a technologické aspekty samotných digitálních technologií
· systémy pro řízení výuky
· školní informační systémy
· cloudové služby
· webová prezentace školy
· sociální sítě ve výuce
· zavádění a podpora BYOD a 1:1
· digitální technologie
· správa a údržba síťové infrastruktury
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ/ZŠ/SŠ/G/SOŠ a SOU/ vstupní úroveň digitálních kompetencí účastníků je min. na úrovni B1 DigCompEdu.
Délka
254 hod.
Poznámka:
Termíny setkání do konce roku 2021-30. 9/ 7. 10/ 21. 10/ 4. 11/ 11. 11/ 18. 11/ 2. 12/ 16. 12. 2021.
Termíny v kalendářním roce 2022 budou upřesněny.
Studijním dnem bude čtvrtek.
Kód | 19-12-G22 |
---|---|
Akreditace | MSMT-7726/2021-2-394 |
Lektor | kolektiv lektorů |
Cena | 21 000 Kč |
Termín zahájení | 30.09.2021 09:00 - 16:00 |
Termín ukončení | 02. 06. 2022 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Praha, Sportovní 846/22 |