Moderní pedagogické postupy v mateřské škole - inspirace v Montessori

Moderní pedagogické postupy v mateřské škole - inspirace v Montessori

Seminář s workshopem zaměřený na inovativní pedagogické postupy Montessori pedagogiky. Účastníci se seznámí s formami a metodami práce souvisejícími…

Seminář s workshopem zaměřený na inovativní pedagogické postupy Montessori pedagogiky. Účastníci se seznámí s formami a metodami práce souvisejícími s individualizací v mateřské škole a nahlížením na jiný způsob hodnocení dětí. Lektorky přiblíží možnosti individuálního přístupu s využitím pedagogické diagnostiky a s respektující komunikací, které poskytují dětem motivující zpětnou vazbu. V neposlední řadě se také zaměří na aktivizující výukové metody, možnosti spolupráce s rodiči a vytváření pozitivního a bezpečného klimatu. Při takto pojaté výuce je významně podporována individualita a přirozený rozvoj dítěte a dochází tak k maximálnímu pokroku v mezích jeho schopností a dovedností a budoucí připravenosti a motivovanosti pro školní výuku.
Obsah semináře vychází ze současného pojetí předškolního vzdělávání a z praktických zkušeností se zaváděním formativního hodnocení v mateřské škole.
Obsah – témata:
Úvod
- naladění
- ukázka ranního kruhu
- příprava na nový školní rok
Aktivizující výukové metody
- příklady dobré praxe
- prožitkové a situační učení
- Muziko hrátky jako komunikace a metoda práce s dětmi
Respektující komunikace
- co to pro nás znamená
- pedagogický styl zaměřený na zpětnou vazbu
- práce s chybou
- způsob průběžné zpětné vazby a využití pozitiv dítěte, díky kterým posilujeme jeho motivaci
- příklady z praxe
Pedagogická diagnostika
- jak vedeme záznamy o dětech a jak využíváme výsledky záznamů k jejich dalšímu rozvoji
- co to pro nás znamená záměrné pozorování dítěte bez zasahování do činnosti dítěte
- respektujeme individualitu dítěte
- plánování činností ve třídě
- vzájemné sdílení zkušeností
- plánování dalších pedagogických cílů
- spolupráce s rodiči (kdy a jak často poskytujeme rodičům informace o dětech, vycházíme z pedagogické
diagnostiky
- Portfolio dětí
Děti se speciálními potřebami v běžné mateřské škole
- jak pracujeme s celým kolektivem dětí

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ a asistentům pedagoga

Délka

8 hod.

Poznámka:

Změna termínu konání z 27.3.2024 na 7.5.2024.

Kód02-F4-P71
AkreditaceMSMT-15156/2022-3-640
LektorIng. Šárka Rous, Mgr. Petra Hrnčířová
Cena1 500 Kč
Termín konání 07.05.2024 09:00 - 16:00
Místo konání Příbram VII, Třída Osvobození 387

Rychlé odkazy