Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání (cíle pedagogické diagnostiky, typy diagnostiky a její metody)
Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání (cíle pedagogické diagnostiky, typy diagnostiky a její metody)
Praktický seminář zaměřený na význam pedagogické diagnostiky jako účinného nástroje pedagogického hodnocení a komunikace mezi dítětem a učitelem.…
Praktický seminář zaměřený na význam pedagogické diagnostiky jako účinného nástroje pedagogického hodnocení a komunikace mezi dítětem a učitelem. Úvod semináře seznámí účastníky se zákonnými požadavky na diagnostickou činnost učitelů mateřských škol a vysvětlí její souvislost s individualizací předškolního vzdělávání. Na příkladech práce s portfoliem (jako zásadní prostředek diagnostikování v mateřské škole) si vyzkouší stanovit cíle a oblasti pedagogické diagnostiky a využití vhodného typu diagnostiky (statickým a dynamickým typem diagnostiky).
Cílem vzdělávacího programu je vést pedagogy k využívání různých diagnostických nástrojů a jejich propojením si vytvořit nástroj vlastní, který bude vyhovovat jejich potřebám.
Obsah - témata:
- zákonné požadavky na pedagogickou diagnostiku, individualizace předškolního vzdělávání
- cíle pedagogické diagnostiky, typy diagnostiky a její metody
- sledované oblasti pedagogické diagnostiky
- portfolio jako prostředek diagnostiky
- formativní hodnocení
- komunikace s rodinou
- závěrečná diskuze, sdílení zkušenost
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ a AP
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 02-G1-H71 |
---|---|
Akreditace | MSMT-28905/2022-3-1031 |
Lektor | Mgr. Alena Kroupová |
Cena | 1 500 Kč |
Termín konání | 13.05.2024 09:00 - 16:00 |
Místo konání | Kutná Hora, ČÁSLAVSKÁ 199 |