Proč mají žáci potíže při přijímacích zkouškách z matematiky a nejsou úspěšní v mezinárodním srovnávání? (webinář)

Proč mají žáci potíže při přijímacích zkouškách z matematiky a nejsou úspěšní v mezinárodním srovnávání? (webinář)

Praktický seminář s dílnou zaměřený na rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím uvolněných typových úloh z mezinárodních srovnávacích testů…

Nelze se již přihlásit

Praktický seminář s dílnou zaměřený na rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím uvolněných typových úloh z mezinárodních srovnávacích testů TIMSS a PISA. Výsledky přijímacích zkoušek i mezinárodních srovnávacích testů TIMSS a PISA ukazují, že v matematice jsou naši žáci méně úspěšní a jednou z možných příčin, kterou mohou učitelé ovlivnit, jsou formální znalosti, kdy žáci reprodukují naučené postupy bez hlubšího porozumění.
Vzdělávací program přiblíží specifické formy a metody práce, které podporují a zviditelňují myšlenkové pochody žáků a vedou je k vlastnímu objevování a poznávání souvislostí a zákonitostí.
Obsah – témata:
1 díl webinář (2 hod.)
- ukázky úloh z mezinárodních šetření, ve kterých byli naši žáci neúspěšní
- jaké jsou příčiny formálních znalostí
- vyučování zaměřené na znalosti
- vyučování zaměřené na schopnosti
2. díl webinář (2 hod.)
- jak učitel může podnítit aktivitu žáků v hodinách, jak motivovat
- náměty na činnosti v hodinách, které umožňují přenášení odpovědnosti za vlastní učení z učitele na žáka
3. díl webinář (2 hod.)
- gradace obtížnosti úloh, vhodné úlohy
- postupy pro sestavení úloh pro diferencovanou výuku

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

učitelům 2. stupně ZŠ, odpovídajícím roč. G, výchovným poradcům

Délka

6 hod.

Poznámka:

Kód06-38-G71
AkreditaceMSMT-32541/2020-2-864
LektorMgr. Jana Hanušová, Ph.D.
Cena1 200 Kč
Termín konání 24.04.2024 08:30 - 14:00
Místo konání on-line

Rychlé odkazy