Proč mají žáci potíže při přijímacích zkouškách z matematiky a nejsou úspěšní v mezinárodním srovnávání? (webinář)
Proč mají žáci potíže při přijímacích zkouškách z matematiky a nejsou úspěšní v mezinárodním srovnávání? (webinář)
Praktický seminář s dílnou zaměřený na rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím uvolněných typových úloh z mezinárodních srovnávacích testů…
Nelze se již přihlásit
Praktický seminář s dílnou zaměřený na rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím uvolněných typových úloh z mezinárodních srovnávacích testů TIMSS a PISA. Výsledky přijímacích zkoušek i mezinárodních srovnávacích testů TIMSS a PISA ukazují, že v matematice jsou naši žáci méně úspěšní a jednou z možných příčin, kterou mohou učitelé ovlivnit, jsou formální znalosti, kdy žáci reprodukují naučené postupy bez hlubšího porozumění.
Vzdělávací program přiblíží specifické formy a metody práce, které podporují a zviditelňují myšlenkové pochody žáků a vedou je k vlastnímu objevování a poznávání souvislostí a zákonitostí.
Obsah – témata:
1 díl webinář (2 hod.)
- ukázky úloh z mezinárodních šetření, ve kterých byli naši žáci neúspěšní
- jaké jsou příčiny formálních znalostí
- vyučování zaměřené na znalosti
- vyučování zaměřené na schopnosti
2. díl webinář (2 hod.)
- jak učitel může podnítit aktivitu žáků v hodinách, jak motivovat
- náměty na činnosti v hodinách, které umožňují přenášení odpovědnosti za vlastní učení z učitele na žáka
3. díl webinář (2 hod.)
- gradace obtížnosti úloh, vhodné úlohy
- postupy pro sestavení úloh pro diferencovanou výuku
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
učitelům 2. stupně ZŠ, odpovídajícím roč. G, výchovným poradcům
Délka
6 hod.
Poznámka:
Kód | 06-38-G71 |
---|---|
Akreditace | MSMT-32541/2020-2-864 |
Lektor | Mgr. Jana Hanušová, Ph.D. |
Cena | 1 200 Kč |
Termín konání | 24.04.2024 08:30 - 14:00 |
Místo konání | on-line |