Psychohygiena a wellbeing pro pedagogy jako koncept péče o zdraví
Psychohygiena a wellbeing pro pedagogy jako koncept péče o zdraví
Interaktivní kurz se prostřednictvím modelových situací zaměřuje na význam psychohygieny v době zvyšujících se nároků na zaměstnance, které…
Interaktivní kurz se prostřednictvím modelových situací zaměřuje na význam psychohygieny v době zvyšujících se nároků na zaměstnance, které přispívají velkou měrou i k riziku vzniku vyhoření u pedagogů. Vzdělávací program přiblíží zdroje zátěže a její příčiny, projevy a důsledky chronického stresu, možnosti a způsoby vyrovnání se zátěží a možnosti předcházení stresu v profesi pedagoga a upozorní na význam prevence.
V průběhu kurzu se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky zaměřené na to, jak být klidnější, soustředěnější, ukotvenější v přítomnosti a snad i šťastnější, vyrovnanější a zdravější.
Obsah – témata:
Tělesná a duševní pohoda – wellbeing zaměstnanců jako nový koncept péče o zdraví (4 hodiny)
- zdroje zátěže a její příčiny v profesi pedagoga
- projevy a důsledky chronického stresu
- možnosti a způsoby vyrovnání se zátěží
- zásady duševní hygieny – aplikace zásad duševní hygieny,
- rezervy v každodenním životě (přechodové rituály, sdílení společenství, individuální intuitivní postupy)
- oblasti duševní hygieny – pracovní prostředí a jeho úprava
- životospráva
- systém hodnot
- nastavení hranic
- práce se zátěží (obecně)
- odpočinek, posilování odolnosti, budování sociální opory
Zátěž a stres – jejich podstata, rozdíly, dopady na zdraví (4 hodiny)
- stres a jeho zvládání, osobnost a stres
- odolnost vůči zátěži, přehled poruch se zaměřením na stres
- chronické onemocnění jako reakce na stres, únavový syndrom
- základní relaxační techniky, efekt relaxačních technik, předpoklady pro užití relaxačních technik
- arteterapie – úvod do techniky, zážitková práce s vybranými technikami a tématy – meditace 5 smyslů (úvod do techniky, praktická ukázka nácviku techniky), body scan (úvod do techniky, praktická ukázka nácviku techniky)
- afirmace – pozitivní způsob myšlení (změna úhlu pohledu)
- happines management a spokojenost zaměstnanců (úkoly manažera štěstí, atmosféra, ve které lidé pracují, vliv na produktivitu a kreativitu)
Cílem vzdělávacího programu:
- je přiblížit význam psychohygieny pro každého pedagoga
- je upozornit na rizika vzniku syndromu vyhoření
- je schopnost účastníka aplikovat navržené techniky a cvičení (která jsou mu blízká a vyhovují) použít v praxi
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
učitelům všech druhů a stupňů škol a školských zařízení
Délka
8 hod.
Poznámka:
Prostor na relaxaci, podložky a pohodlný oděv.
Kód | 15-G0-A71 |
---|---|
Lektor | Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. |
Cena | 16 180 Kč |
Termín konání | 29.08.2024 09:00 - 15:30 |
Místo konání | ZŠ a MŠ Červený Vrch, Alžírská 680, 160 00 Praha 6-Vokovice |