Poruchy pozornosti u dítěte v předškolním věku a možnosti jejich zvládání

Poruchy pozornosti u dítěte v předškolním věku a možnosti jejich zvládání

Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s dětmi s poruchami pozornosti – ADHD v předškolním věku.
Pozornost bude věnována nejen…

Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s dětmi s poruchami pozornosti – ADHD v předškolním věku.
Pozornost bude věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k dětem s touto diagnózou, ale také struktuře systematické péče včetně reedukace, kompetencím a povinnostem učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Obsah – témata:
- základní charakteristika ADHD
- odborná terminologie
- vývojová diagnostika
- analýza doporučení z PPP a plánování výchovné péče v MŠ a v rodině
- diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče
- formy a metody systematické práce, spolupráce v rámci školy – možnosti spolupráce výchovných poradců a školních psychologů na základě doporučení PPP
- optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním věku
- spolupráce s rodinou – význam pravidelných konzultací s rodiči
- sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů
- rozbor příkladů z praxe
- diskuze

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ, učitelům 1. st. ZŠ, výchovným poradcům, školním metodikům prevence, asistentům pedagoga

Délka

8 hod.

Poznámka:

Kód02-77-E81
AkreditaceMSMT-21239/2021-3-784
LektorMgr. Světlana Drábová
Cena1 900 Kč
Termín konání 11.12.2024 09:00 - 15:30
Místo konání Beroun, Talichova 824

Rychlé odkazy