Poruchy pozornosti u dítěte v předškolním věku a možnosti jejich zvládání
Poruchy pozornosti u dítěte v předškolním věku a možnosti jejich zvládání
Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s dětmi s poruchami pozornosti – ADHD v předškolním věku.
Pozornost bude věnována nejen…
Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s dětmi s poruchami pozornosti – ADHD v předškolním věku.
Pozornost bude věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k dětem s touto diagnózou, ale také struktuře systematické péče včetně reedukace, kompetencím a povinnostem učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů.
Program je strukturován do teoretické části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací.
Obsah – témata:
- základní charakteristika ADHD
- odborná terminologie
- vývojová diagnostika
- analýza doporučení z PPP a plánování výchovné péče v MŠ a v rodině
- diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče
- formy a metody systematické práce, spolupráce v rámci školy – možnosti spolupráce výchovných poradců a školních psychologů na základě doporučení PPP
- optimální výchovně vzdělávací strategie v předškolním věku
- spolupráce s rodinou – význam pravidelných konzultací s rodiči
- sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů
- rozbor příkladů z praxe
- diskuze
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ, učitelům 1. st. ZŠ, výchovným poradcům, školním metodikům prevence, asistentům pedagoga
Délka
8 hod.
Poznámka:
Kód | 02-77-E81 |
---|---|
Akreditace | MSMT-21239/2021-3-784 |
Lektor | Mgr. Světlana Drábová |
Cena | 1 900 Kč |
Termín konání | 11.12.2024 09:00 - 15:30 |
Místo konání | Beroun, Talichova 824 |