Práce s Doporučením pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)
Práce s Doporučením pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)
Dvoudílný webinář zaměřený na práci s Doporučením jako základním dokumentem a jeho promítnutí do organizace a průběhu vzdělávacího procesu ve vztahu…
Dvoudílný webinář zaměřený na práci s Doporučením jako základním dokumentem a jeho promítnutí do organizace a průběhu vzdělávacího procesu ve vztahu k dítěti s různými druhy znevýhodnění tak, aby bylo poskytováno v souladu se zájmy dítěte.
Cílem vzdělávacího programu je prohloubit profesní kompetence v oblasti podpory vzdělávání dětí se SVP. Prostřednictvím modelových příkladů se seznámit s Doporučením školského poradenského zařízení jako se základním dokumentem pro nastavení podpůrných opatření a podmínek vzdělávání dítěte se SVP a nastavením komunikace klíčových aktérů včetně předávání informací a jejich ochrany. Při práci s modelovými příklady prohloubit znalosti pro praktickou implementaci Doporučení ve vztahu k podpoře vzdělávání žáka se SVP v práci školy a orientovat se v mechanismech vyhodnocení Doporučení.
Obsah – témata:
I. část
- legislativní východiska, práce s nimi
- Doporučení jako základní dokument nastavení podpůrných opatření (PO) pro vzdělávání dětí se SVP
- proces přípravy a vytváření doporučení, proces posuzování vzdělávacích potřeb žáka, formulace závěrů vyšetření
- využití informací z dosavadního průběhu vzdělávání dítěte
- klíčoví aktéři a jejich komunikace a spolupráce, předávání informací a jejich ochrana
- doporučení a jeho promítnutí do organizace a průběhu vzdělávacího procesu ve vztahu k dětem s různými druhy znevýhodnění
- výchovně vzdělávací proces a jeho modifikace ve vztahu k dětem s různými druhy znevýhodnění
- hodnocení výsledků vzdělávání dítěte, význam a uplatnění pedagogické intervence žáka
- možnosti personální podpory- role asistenta pedagoga, dalšího pedagogického pracovníka školního speciálního pedagoga/školního psychologa v praxi školy
- kompenzační pomůcky, volba a práce s pomůckami v závislosti na potřebách žáků, práce s pomůckami
- zápis k povinné školní docházce
- Informovaný souhlas s Doporučením, převzetí dokumentu, žádost o IVP
- přehled termínů uváděných v Doporučení, termín nového posouzení vzdělávacích potřeb žáka, platnost Doporučení
- mechanismy a procesy vyhodnocení Doporučení, spolupráce školy a ŠPZ
- význam identifikátorů znevýhodnění, oblast revizí závěrů vyšetření v souladu s pravidly §16b školského zákona
- revize Doporučení požadovaná školou
II. část
- modelové příklady a práce s nimi, ukázky kompenzačních (rehabilitačních) pomůcek a práce s nimi
- plán pedagogické podpory jako první stupeň podpůrných opatření
- práce s ukázkami dokumentů, praktická aplikace
diskuse a sdílení zkušeností, doporučená literatura
Informace ke kurzu
Cílová skupina:
pedagogickým pracovníkům MŠ
Délka
8 hod. (2x4)
Poznámka:
Kód | 02-78-G81 |
---|---|
Lektor | Mgr. Světlana Drábová |
Cena | 1 900 Kč |
Termín zahájení | 20.01.2025 13:00 - 16:30 |
Termín ukončení | 27. 01. 2025 13:00 - 16:30 |
Místo konání | on-line |