Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání

Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání

Seminář s dílnou zaměřený na využití dětského portfolia jako prostředku, který poskytuje pedagogovi zpětnou vazbu o dítěti (pedagogická diagnostika)…

Seminář s dílnou zaměřený na využití dětského portfolia jako prostředku, který poskytuje pedagogovi zpětnou vazbu o dítěti (pedagogická diagnostika) a jako nástroji, který vede děti k hodnocení a sebehodnocení (formativní hodnocení).
Portfolio pomáhá pedagogovi sledovat za určitý čas individuální pokrok dítěte a přispívá tak
k promyšlenému a cílenému plánování dalšího rozvoje dítěte. Portfolio poskytuje také příležitost pro spolupráci s rodiči při hodnocení dítěte učitelem a k prezentaci dosaženého pokroku.
Jak nejlépe diferencovat výuku a jaké možnosti má pedagog, který přistupuje ke každému dítěti individuálně a s respektem k jeho osobnosti? Zaměříme se na některé výukové strategie, na možnosti využití personální podpory a řekneme si, jak nejlépe nastavovat kritéria hodnocení a sebehodnocení.
Obsah – témata:
- portfolio a formativní hodnocení
- druhy a funkce portfolia
- praktické příklady propojení s pedagogickou diagnostikou
- portfolio jako jedna z metod formativního hodnocení a jako prostředek vedení dětí k sebehodnocení
- různé formy hodnocení a sebehodnocení
- pozitivní zpětná vazba
- jak zapojit děti i rodiče do tvorby portfolia
- využití portfolia pro zlepšení spolupráce s rodiči
- práce s portfoliem - dítě, pedagog, rodič
- příklady vedení portfolia s praktickými ukázkami, uspořádání portfolia - různé možnosti
- vedení rozhovoru nad portfoliem s dítětem
- sdílení zkušeností účastníků s vedením portfolia, příklady dobré praxe

Informace ke kurzu

Cílová skupina:

pedagogickým pracovníkům MŠ, AP

Délka

6 hod.

Poznámka:

Kód02-H2-B91
LektorMgr. Alena Kroupová
Cena1 400 Kč
Termín konání 21.05.2025 09:00 - 14:00
Místo konání Benešov, Černoleská 1997

Rychlé odkazy